خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/09/08 - 15:12
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
رحیمی‌جهان آبادی:

تغییر رویکرد الهام علی اف در مقابل تهران می‌تواند سبب تحقق منافع مشترک شود

عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد تغییر رویکرد رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در مقابل ایران می تواند موجب صلح و ثبات در منطقه شود.

جلیل رحیمی جهان آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ‌ملت، در خصوص تغییر رویکرد الهام علی اف، رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در مقابل جمهوری اسلامی ایران، گفت: کشورهای همسایه بر اساس منافع مشترک ممکن است روابطشان در فراز و نشیب باشد و شاهد بروز تنش و دوستی باشند.



نماینده مردم تربت‌جام، تایباد، باخرز و صالح آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: باید به این واقعیت توجه کرد جغرافیای سرزمینی ایران و آذربایجان و پیوندهای دینی، فرهنگی و غیره و منافع مشترک در دریایی خزر می تواند دو کشور را به همدیگر نزدیک کند.



وی ادامه داد: همکاری برای صلح و ثبات در منطقه موجب می شود دو کشور یاد شده علی رغم اینکه اختلاف نظر و چالش در روابطشان وجود دارد، چشم انداز بهتری برای تعامل داشته باشند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه اگر آذربایجان روابطش با ایران را گسترش دهد، کشورمان نیز آمادگی دارد به سمت کاهش دلخوری ها و تنش ها پیش رود، افزود: این مهم در حالیست که اسرائیلی ها تلاش می کنند در روابط ایران با آذربایجان و دیگر کشورهای منطقه چالش ایجاد کنند.



رحیمی جهان آبادی گفت: در واقع رژیم صهیونیستی بقای خودش را در ایجاد تنش و ایران هراسی و بروز درگیری و تنش می داند تا بتواند نفوذ امنیتی، اقتصادی و غیره خودش را حفظ کند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی  با اشاره به اینکه ایران کشوری است که آذربایجان را دوستخود می داند، خاطرنشان کرد: این مهم در حالیست که اسرائیل تلاش می کند در روابط عراق با ترکیه، ایران با عراق و جمهوری اسلامی با کشورهای حاشیه خلیج فارس مانند عربستان نقش مخرب ایفا کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 332282
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار