خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/08/19 - 15:47
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
سلیمی:

تعاملات منطقه‌ای راه حل بحران‌های منطقه خاورمیانه است/ امپریالیسم با ایجاد تنش در منطقه به دنبال چپاول خواهد بود

عضو هئیت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه برخی از کشورهای منطقه برای برقراری امنیت کشور خود به دنبال آمریکا و انگلیس می‌روند بایستی بدانند که ایجاد امنیت در منطقه جز با همکاری‌های کشورهای منطقه میسر نخواهد شد.

علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، به تعاملات منطقه‌ای برای حل بحران‌های منطقه اشاره کرد و گفت: برخی از کشورهای منطقه، امنیت را از آنسوی مرزها جستجو می‌کنند و کشورهایی که تصور می کنند که دیگران می‌توانند برای منطقه خاورمیانه امنیت فراهم کنند، اتفاقاتی که در سال‌های اخیر در منطقه خاورمیانه رخ داده را مرور کنند.



نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود:  گروه‌های تکفیری را چه کسی بوجود آورد که این همه نا امنی را در منطقه ایجاد کردند؟ همچنین سازنده رژیم صهیونیستی کدام کشورها بودند؟ این سوال وجود دارد که آیا این‌ها برای منطقه خاورمیانه منشا آرامش بودند، بدون شک اتفاقاتی که در برخی از کشورهای منطقه نظیر لبنان، عراق و ... شکل گرفته منشا  آمریکایی دارند.



عضو هئیت رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امنیت منطقه در گرو شکل‌گیری همکاری و تعاون کشورهای منطقه صورت خواهد گرفت و البته با همزیستی مسالمت آمیز و به رسمیت شناختن همدیگر چنین مسئله‌ای قابل تعریف خواهد شد در ضمن کشورهایی که تصور می کنند امپریالیسم می‌تواند امنیت را برای منطقه رقم بزنند بایستی به جنگ افرروزی‌های منطقه نیم نگاهی داشته باشند و مشاهده کنند که همه آتش افروزی‌ها  در منطقه خاورمیانه با دستان پلید آمریکا و انگلیس رخ داده است.



وی اظهار کرد: روسای جمهوری آمریکا همگی تغییر خواهند کرد، اما آنچه که می‌تواند عنصر قوی برای شکل‌گیری در امنیت منطقه باشد اتحاد و همدلی است که این مهم نیز با تعامل و گفت‌وگو به صورت واقعی شکل خواهد گرفت.



این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برخی از کشورهای منطقه فکر نکنند که می‌توانند از ارتباط با امپریالیسم  نقش یک ابر قدرت را در منطقه ایفا کنند؛ چرا که این ارتباطات جز خسران هیچ منفعت دیگری برای آنها در برنخواهد داشت./



پایان پیام

  • کد خبر : 307715
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار