خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/08/08 - 15:39
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
خانی در دیدار با رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و قرقیزستان؛

تعاملات سیاسی و اقتصادی موجب ارتقا سطح مناسبات ایران و قرقیزستان می‌شود

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و قرقیزستان گفت: همکاری و تعاملات سیاسی و اقتصادی فی مابین موجب ارتقا سطح مناسبات اقتصادی و تجاری خواهد شد و این موضوع بهره‌مندی مردم دو کشور از منافع آن را به دنبال دارد».

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت، آواز بیک عبدالرزاق سفیر قرقیزستان در جمهوری اسلامی ایران، با علی‌اصغر خانی رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و قرقیزستان دیدار و گفت‌وگو کرد.



خانی در ابتدای این دیدار با اشاره به  ارتباطات تاریخی و فرهنگی دو ملت ایران و قرقیزستان گفت: همواره روابطی دوستانه با قدمت فرهنگی و تاریخی بین مردم دو کشور برقرار بوده است. 



رییس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و قرقیزستان با تأکید بر ضرورت ارتباطات میان مجالس دو کشور  گفت: مجلس شورای اسلامی از گسترش روابط پارلمانی با پارلمان قرقیزستان استقبال می کند و آن را  موجب توسعه مناسبات و تحکیم و تقویت همکاری های فیمابین می‌داند.



وی با اشاره به تشکیل گروه‌های دوستی پارلمانی در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی یادآور شد: گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و قرقیزستان در تلاش است، توسعه و گسترش مراودات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دو کشور را تسهیل کرده تا فرصت های سرمایه‌گذاری های مشترک  برای تجار و بازرگانان دو کشور بیش از پیش فراهم شود.



خانی گفتگو و رایزنی‌های مستمر مقامات عالیرتبه جمهوری اسلامی ایران و قرقیزستان در موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی را با اهمیت دانست و تصریح کرد: همکاری و تعاملات سیاسی و اقتصادی فی مابین موجب ارتقا سطح مناسبات اقتصادی و تجاری خواهد بود و بهره‌مندی مردم دو کشور از منافع آن را به دنبال دارد.



عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ظرفیت های فراوانی در بخشهای کشاورزی، معادن و انرژی در ایران و قرقیزستان مهیا می باشد که باید با برنامه ریزی مناسب از آن بهره برد.



نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی همه گیری ویروس کرونا را مشکل همه کشورهای جهان دانست و بر تبادل تجارب و همکاریهای بهداشتی و درمانی میان جمهوری اسلامی ایران و قرقیزستان تأکید کرد.



آواز بیک عبدالرزاق سفیر قرقیزستان در تهران هم در ادامه این دیدار پیوندهای عمیق و دیرینه میان مردم دو کشور را بسترساز فرصت های مناسب برای توسعه مراودات اقتصادی و اجتماعی دانست و افزود: نقش گروه‌های دوستی پارلمانی در مجالس دو کشور به پیشبرد همکاری‌های فیمابین در سطوح مختلف کمک خواهد کرد و مردم دو کشور از منافع همکاری‌های مشترک بهره مند خواهند شد.



سفیر قرقیزستان در تهران افزایش ارتباطات میان گروه های دوستی پارلمانی و کمیسیون های تخصصی در مجالس دو کشور را زمینه ساز ارتقا مراودات و تعاملات پارلمانی دانست و بیان داشت: تقویت مناسبات و تبادل نظر میان نمایندگان مجالس قرقیزستان و ایران موجبات درک و شناخت متقابل از توانمندی‌ها در دو کشور  می‌شود و این امر به تسهیل و تسریع همکاری ها در عرصه های دیگر منجر خواهد شد.



پایان پیام

  • کد خبر : 307209
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار