خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/08/12 - 08:49
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
سرویس : بین الملل
در دویست و ششمین نشست شورای بین المجالس مطرح شد؛

تشریح برنامه چهار نامزد جدید ریاست IPU / تقدیر رئیس شورای اجرایی اتحادیه بین‌المجالس جهانی مجلس ایران از فعالیت‌های سه سال اخیر خانم بارون

نامزدهای جدید ریاست IPU در دویست و ششمین نشست شورای بین المجالس به تشریح برنامه‌های خود پرداختند و رئیس شورای اجرایی اتحادیه بین المجالس جهانی مجلس ایران از فعالیت‌های سه سال اخیر خانم گاریلا کوئاس بارون رئیس فعلی این اتحادیه تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، دویست و ششمین نشست شورای بین المجالس امروز عصر (یکشنبه 11 آبان ماه) برگزار شد. احمد نادری رئیس شورای اجرایی اتحادیه بین المجالس جهانی مجلس ایران به همراه مجتبی رضاخواه و الهام آزاد از اعضای IPU  مجلس شورای اسلامی در این نشست حضور پیدا کردند.



بر همین اساس نماینده پارلمان چین به عنوان رئیس اجرایی دویست و ششمین نشست شورای بین المجالس بر اتحاد و تقویت روحیه همکاری پارلمان ها تاکید کرد و گفت: صدای پارلمان دنیا را باید به گوش همه برسانیم.کمیته اجرایی IPU در جلسه بیست و ششم ژوئن 2020 تصمیم گرفت که با توجه به محدودیت های اعمال شده به دلیل همه گیری کووید 19 یک جلسه مجازی شورای بین المجالس طی روزهای یکم تا چهارم نوامبر 2020 (11 تا 14 آبان 99) تشکیل دهد تا درباره موضوعات مهم و ضروری مرتبط به عملکرد سازمان از جمله تصویب بودجه IPU و برنامه کاری آن برای 2021 و انتخاب رئیس IPU بحث و تصمیم گیری کند.



مارتین چان گانگ دبیرکل IPU در ادامه این نشست از تصویب دستور جلسه و آیین نامه اجرایی ویژه نشست‌های مجازی شورای بین المجالس خبر داد و به ارایه توضیحاتی پیرامونی نحوه برگزاری انتخابات و استفاده از سامانه‌ای قابل دسترس همه اعضا پرداخت.



تشریح برنامه نامزدهای جدید ریاست IPU



در ادامه این نشست نامزدهای انتخاب رئیس جدید اتحادیه بین المجالس به تشریح برنامه های خود پرداختند.



سلما عطاالله جان سناتور مجلس سنای کانادا برای ریاست IPU از جمله این نامزدها در تشریح اولویت های خود به دسترسی به آب آشامیدنی، سلامت کودکان، نقش IPU به عنوان یک سازمان بین المللی مهم در رفع کاستی‌ها، اهمیت علم برای ارتقای هم‌زیستی مسالمت‌آمیز، برقراری صلح بین فلسطین و اسرائیل، دسترسی به آموزش، تقویت دیپلماسی پارلمانی و پیشبرد دموکراسی، مقابله با قاچاق اعضای بدن انسان، افزایش سهم زنان در جایگاه های سیاسی و پارلمانی، تغییرات اقلیمی، دسترسی به آموزش آنلاین در شرایط همه گیری کووید 19، تقویت گفت و گوهای بین دولت ها، مقابله با تروریسم و تحریم اشاره کرد.



دوآرته پاچکو کاندیدای پرتغال برای تصدی ریاست IPU به همه گیری ویروس کووید 19 اشاره کرد و گفت: به ارزش‌هایی مثل دموکراسی پایبند هستم و افزایش جایگاه زنان در تصمیم گیری های جامعه و تقویت ظرفیت های پارلمانی برای بهبود کیفیت تصمیم گیری، نظارت بر فعالیت دولت ها و توجه به اهداف توسعه ای را در اولویت قرار می دهم و باید به دنبال افزایش روابط با سازمان ملل باشیم تا صدای مردمی که با ما همراه شدند را به گوش آنها برسانیم.



در ادامه آکمال سعیدوف کاندیدای ازبکستان برای تصدی ریاست IPU نیز در تشریح برنامه های خود یادآور شد: اتحادیه بین المجالس صدای دموکراسی است و برای تحقق عدالت و پیشرفت اتحادیه تلاش خواهم کرد. همچنین برای مقابله با همه گیری کووید 19 و برنامه ریزی برای دوران پساکرونا می توان از ظرفیت های  IPU استفاده کرد. اتحادیه باید از نیروهای جوان حمایت کند. همچنین تعداد کرسی های IPU باید برای همبستگی و هماهنگی بیشتر افزایش یابد. همچنین من از سیاست های اجتماعی نیز در چارچوب پارلمان حمایت می کنم.



محمدصادق سنجرانی کاندیدای پاکستان برای تصدی ریاست IPU نیز برهم افزایی، تقویت برابری جنسیتی، توانمندسازی جوانان، شکل گیری صلح ایده آل، توانمندسازی زنان و دختران، تحقق آزادی انتخاب زندگی، افزایش روابط بین IPU و نهادهای سازمان ملل به عنوان اولویت های برنامه خود تاکید کرد.



ارائه گزارش فعالیت‌های سه ساله خانم بارون



به گزارش خبرگزاری خانه ملت، خانم گابریلا کوئاس بارون رئیس فعلی اتحادیه بین المجالس در ادامه این نشست به گزارشی درباره فعالیت های سه سال گذشته IPU پرداخت و گفت: نتایج به دست آمده در سایه حمایت اعضا است و ما برای تغییر جهان باید متعهد باشیم و به تعهدات خود در سطوح محلی و ملی پایبند باشیم. در طول سه سال گذشته ضمن مشارکت فعال با اعضا و با کشورهای مختلف، به نظرات ذینفعان در جلسات متعدد گوش دادم. IPU سازمانی است که به صورت جهانی عمل می کند و در این مدت از فرصت ها برای سیاره بهتر و توسعه یافته تر استفاده کردم. صدای جوانان باید شنیده شود.



وی افزود: در این مدت تلاش شد تا از توافقات بین المللی در سطوح محلی استفاده کنیم. به عنوان دومین زن رئیس IPU برای افزایش جایگاه IPU و رایزنی با مقامات پارلمانی به کشورهای مختلفی از جمله آذربایجان، ایران، قطر، بحرین، فلسطین، کانادا، فرانسه، عربستان، آلمان، مراکش، پاکستان، پرتغال و... سفر کردم. 



نمایندگان پارلمان های مختلف در ادامه نشست از زحمات خانم بارون در سه سال اخیر تشکر کردند.













تشکر رئیس IPU ایران از خانم بارون به جهت پیشبرد دیپلماسی پارلمانی



احمد نادری رئیس شورای اجرایی اتحادیه بین المجالس جهانی مجلس شورای اسلامی نیز در همین راستا ضمن تشکر از برگزارکنندگان این نشست در شرایط سخت همه گیری کووید 19 از فعالیت های شایسته خانم بارون در مدت 3 سال گذشته و پیشبرد دیپلماسی پارلمانی تشکر کرد و گفت: امیدواریم رئیس جدید IPU نیز برای پیشبرد دیپلماسی پارلمانی و رفع چالش های جهانی در شرایط کنونی و در حال تغییر از ظرفیت ها استفاده کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 307420
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار