خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/07/10 - 23:02
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
امیرآبادی فراهانی در دیدار با سفیر پاکستان در تهران مطرح کرد؛

تسریع در روند تعاملات اقتصادی و تجاری ایران و پاکستان با تقویت همکاری در سطح گروه های دوستی پارلمانی

رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان در مجلس شورای اسلامی در دیدار با سفیر پاکستان در تهران گفت: امیدوارم با تقویت همکاری در سطح گروه های دوستی پارلمانی، شاهد تسریع در روند تعاملات اقتصادی، تجاری و تعاملات فی مابین باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، احمد امیرآبادی فراهانی رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران – پاکستان در گفتگو و دیدار با سفیر پاکستان با اشاره به روابط تاریخی، فرهنگی و سیاسی دو کشور اشاره کرد و گفت: سابقه دیرینه روابط ایران و پاکستان و وجوه اشتراکات دو کشور، ضرورت چشم انداز جدید در گسترش روابط نوین در فضای کنونی است.



 وی در همین راستا اشاره کرد: توجه به اشتراکات فیمابین ایران و پاکستان و تعامل و همکاری در مناسبات حائز اهمیت است.



امیرآبادی فراهانی با توجه به سفر قریب الوقوع گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان به اسلام آباد تصریح کرد:  تهران علاقمند به تقویت تعاملات و مناسبات از طریق گروه های دوستی پارلمانی با پاکستان است و این تشکل می‌تواند به ارتقاء روابط دو جانبه کمک کند.



وی در ادامه، مراودات پارلمانی را بخش مهمی از مناسبات دوستانه دو کشور خواند و تصریح کرد: امیدوارم که با تقویت همکاری در سطح گروه های دوستی پارلمانی،  شاهد تسریع در روند تعاملات اقتصادی، تجاری و تعاملات فی¬مابین باشیم.



امیرآبادی فراهانی، پاکستان را به عنوان یکی از همسایگان مطرح و دارای جایگاه ویژه ای در منطقه دانست و تشریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از گسترش روابط دو جانبه با پاکستان استقبال نموده و خواستار ارتقاء سطح روابط در زمینه های گوناگون با این کشور شد.



رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان با اشاره به تحولات منطقه و افغانستان نیز تأکید کرد: بر این باوریم؛ افغانستان با همکاری و همراهی گروه‌های فراگیر آن کشور می تواند از بحران و شرایط حاد موجود فاصله بگیرد. 



رحیم حیات قریشی سفیر  پاکستان در تهران نیز در این دیدار اظهار داشت: پاکستان به دنبال تحکیم و تقویت روابط همسایگی است و این همکاری‌ها می تواند در سطح مناسب تعاملات فرهنگی، اقتصادی و تجاری برخوردار باشد.



سفیر پاکستان در تهران، سفر گروه دوستی پارلمانی ایران ـ پاکستان به اسلام آباد را نقطه عطفی در تحکیم روابط دو کشور دانست و ابراز داشت: ارتباطات پارلمانی و آمد و شد نمایندگان در قالب گروههای دوستی ـ پارلمانی به تحکیم و تقویت مراودات میان جمهوری اسلامی ایران و پاکستان کمک بسزایی می کند.



رحیم حیات قریشی با تأکید بر اهمیت توسعه و گسترش مناسبات در عرصه های سیاسی و اقتصادی و پارلمانی گفت: دولت و پارلمان پاکستان به گسترش همکاری در عرصه های مختلف با جمهوری اسلامی ایران علاقمند است و از تقویت و توسعه مناسبات با ایران استقبال می کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 328162
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار