خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/09/25 - 11:28
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
در دیدار سلیمی با سفیر فیلیپین در ایران:

تحولات بین‌المللی نتوانسته خللی در توسعه روابط فیمابین به وجود آورد

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در دیدار با سفیر فیلیپین در تهران تاکید کرد: دو کشور در طول سال‌های گذشته روابط خود را بر مبنای علاقمندی های فیمابین پیش برده‌اند و تحولات بین‌المللی نتوانسته خللی در توسعه روابط به وجود آورد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت   علیرضا سلیمی در دیدار با سفیر این فیلیپین در تهران  با اشاره به روابط دیرینه و پایدار دو کشور در حوزه های مختلف سیاسی اقتصادی و فرهنگی گفت: جمهوری اسلامی ایران و فیلیپین در طول سال‌های گذشته روابط و مناسبات خود را بر مبنای علاقمندی های فیمابین پیش برده‌اند و تحولات منطقه ای و بین المللی نتوانسته است خللی در توسعه روابط فیمابین به وجود آورد.



رییس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و فیلیپین تشکیل گروه‌های دوستی پارلمانی در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی را حرکتی برای گسترش و توسعه روابط دو کشور خواند و تصریح کرد: تحکیم و تقویت ارتباطات در عرصه های اقتصادی، تجاری و فرهنگی مورد حمایت مجلس شورای اسلامی می‌باشد .



همکاری های مشترک در مجامع منطقه ای و بین‌المللی را به نفع دو ملت است



عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی همکاری های مشترک در مجامع منطقه ای و بین‌المللی را به نفع دو ملت دانست و  ارتقاء سطح روابط در بخش‌های کشاورزی و اقتصادی را از جمله موضوعات مورد اراده و حائز اهمیت برای دو کشور دانست.



وی با انتفاد از سکوت مجامع بین المللی در خصوص شهادت و ترور دانشمند برجسته ایرانی و اشاره به تحریم‌های خصمانه آمریکا عنوان کرد:تروریسم بین المللی علیه جمهوری اسلامی ایران با تمام توان به میدان آمده است علیرغم تبلیغات رسانه های غربی جمهوری اسلامی ایران همواره قربانی تروریسم  بوده است .



وی در ادامه خواهان بررسی سازمان های بین المللی و حقوق بشری نسبت به فجایع تروریستی علیه دانشمندان هسته ای ایران گردید.



ویلفردو سی سانتوس، سفیر فیلیپین نیز در این دیدار با اشاره به پیشینه روابط فیمابین، جمهوری اسلامی ایران را کشوری مهم، صلح دوست و تاریخی در منطقه خاورمیانه دانست و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران، کشوری دوست است که در روابط دیپلماسی، منطقه‌ای و بین المللی همواره فیلیپین را در  مجامع بین المللی از جمله در سازمان ملل همراهی کرده است.



ایران از نظر رشد تکنولوژی، دفاعی و تجهیزات علمی، جایگاه ویژه ای در سطح جهان به خود اختصاص داده



وی هم چنین اشاره کرد: جمهوری اسلامی ایران از نظر رشد تکنولوژی، دفاعی و تجهیزات علمی، نانو و فناوری جایگاه ویژه ای در سطح جهان به خود اختصاص داده و فیلیپین آماده است با ایران در این حوزه گسترش روابط داشته باشد.



سفیر فیلیپین در جمهوری اسلامی ایران شیوع کرونا ویروس را باعث مشکلات در مسیر تقویت روابط دانست و خواستار استفاده از تجربه دانشمندان ایرانی برای مهار این معضل در فیلیپین شد.



وی در پایان بر تعاملات پارلمانی و رفت و آمدهای گروه‌های دوستی پارلمانی در مجالس دو کشور تأکید کرد.



لازم به  ذکر است در این دیدار  علی اکبر کریمی نماینده اراک، کمیجان و خنداب

 نیز حضور داشت که با طرح دیدگاههای خود نسبت به موضوعات مورد علاقه دو کشور، نقطه نظرات خود را بیان کرد



پایان پیام.

  • کد خبر : 310029
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار