خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/06/06 - 16:01
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
عضو هیات رییسه کمیسیون سیاست خارجی مجلس:

تحقق چندجانبه گرایی در گرو همکاری مشترک کشورها است/ لزوم توجه به منافع جمعی در تحولات بین المللی

عضو هیات رییسه کمیسیون سیاست خارجی مجلس گفت: همکاری های چندجانبه می تواند منجر به چندجانبه گرایی شود و این امر سبب اثرگذاری مثبت در تحولات منطقه ای و بین المللی می شود.

یعقوب رضازاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با پیگیری ارتقای همکاری‌های چندجانبه و منطقه‌ای از سوی کشورمان در گام دوم در سیاست همسایگی، گفت: امروزه شاهد تحولات منطقه ای و بین المللی هستیم لذا دولت ها باید برای اثرگذاری مثبت در کنار همدیگر قرار بگیرند.



نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دیگر زمان یکجانبه گرایی ابرقدرت ها گذشته است، اظهار کرد: در واقع شاهد بروز و ظهور قدرت های منطقه ای هستیم لذا همکاری های چندجانبه می تواند منجر به چندجانبه گرایی شود.



وی با بیان اینکه کشورهای منطقه دارای توانمندی های مختلفی هستند که اگر در کنار همدیگر قرار بگیرند می توانند نقش آفرینی های خوبی در معادلات مختلف داشته باشند، ادامه داد: برای بهره مندی بیشتر از ظرفیت کشورها از طریق همکاری های منطقه ای می توان در چارچوب ارتباط با برخی مجموعه ها مانند سازمان اکو، اتحادیه اوراسیا و حتی شانگهای امور را پیشبرد.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: نباید فراموش کرد که امروزه بسیاری از کارشناسان تاکید جدی بر پیوستن دولت ها به اتحادیه ها و سازمان های منطقه ای دارند زیرا به خوبی می دانند منافع جمعی خیلی راحتر تر و سریع تر از منافع فردی حاصل می شود.



عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنابراین سیاست خارجی کشورمان هدفگذاری درستی را پیش گرفته است و در این راستا دیپلماسی پارلمانی نیز می تواند کمک شایانی به مسئولان کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 348246
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار