خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/08/30 - 13:51
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
نوش آبادی:

تحریم های جدید به بهانه دخالت در انتخابات آمریکا بی اساس است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تاکید کرد: اینکه ایرانی ها در انتخابات آمریکا دخالت کرده اند بی اساس و یک نمایش و شوی جدید است.

حسین نوش آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به تحریم 6 فرد و نهاد ایرانی به اتهام دخالت در انتخابات آمریکا گفت: آمریکایی ها دنبال بهانه جویی و امتیازگیری هستند، بحث مذاکرات آمریکایی ها با اتهام زنی و انحراف افکار عمومی در صدد ایجاد فضا و جنگ روانی علیه جمهوری اسلامی است تا امتیاز بگیرند. اتهام زنی آمریکا سابقه دارد اینکه ایرانی ها در انتخابات آمریکا دخالت کرده اند بی اساس و یک نمایش و شوی جدید است.



نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس ادامه داد: اگر قرار باشد کسی را به جرم دخالت در انتخابات تحریم کنند باید تمام دولتمردان آمریکا و حکام این کشور به دلیل دخالت های بیجا و همیشگی شان در انتخابات دنیا محاکمه و تحریم شوند.



وی گفت: جاسوس های آمریکایی ها و غربی ها در انتخابات کشورها دخالت می کنند و سعی می کنند با هزینه کردن، انحراف افکار عمومی و با کمک های مالی به عناصر مخالف در کشورها علیه سرنوشت مردم دخالت کنند و به نوعی افکار را به سمت مقاصد خود هدایت کنند.



این نماینده مجلس اظهارداشت: همه دنیا می داند که آمریکایی ها مداخله گر اصلی به ویژه در انتخابات هستند ، در همه دنیا که دستشان برسد و امکان داشته باشد دخالت می کند. متهمان اصلی دخالت در انتخابات در دنیا آمریکایی ها هستند که پرونده های آنها مشخص بوده و اسناد و مدارک آن نیز در دنیا موجود است.



نوش آبادی با بیان اینکه آمریکایی ها در انتخابات ایران نیز دخالت می کند مطرح کرد: در هر انتخاباتی که در جمهوری اسلامی برگزار می شود از جمله مجلس و ریاست جمهوری سعی می کنند با مداخله مستقیم و غیر مستقیم دخالت کنند با رسانه های وابسته و مزدور تلاش می کنند افکار عمومی را به سمت منافع خود سوق دهند، مردم را از حضور در انتخابات نهی می کنند که این مصداق بارز دخالت در انتخابات است این بزرگترین جرم است که آمریکایی ها همیشه به آن دست می زنند.



وی تاکید کرد: این اتهام و باج خواهی است و نوعی فشار آوردن به افکار عمومی در آستانه مذاکرات است و هیچ کدام مبنای درستی ندارد، ضمن اینکه ضعف سیستم آمریکا را نشان می دهد، اگر قرار باشد که ایرانی ها در انتخابات آمریکا با آن ساز و کارهای امنیت گسترده ورود کند نشان از ضعف و ناکارآمدی آنها در برگزاری انتخاباتشان است. چطور ممکن است چند نفر از ایرانی ها بتوانند در لایه های سنگین امنیتی دولت آمریکا و سیا دخالت کنند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاسی در مجلس بیان کرد:آنها نتوانستند انتخابات خود را خوب برگزار کنند، اختلافات داخلی و قدرت طلبی احزاب آمریکا باعث شد آبروی آمریکا در دنیا در زمینه برگزاری انتخابات برود در واقع آنها در الفبای دموکراسی مانده اند./



پایان پیام

  • کد خبر : 331790
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار