خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/02/09 - 17:55
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
فتحی در یکصد و چهل و دومین نشست اتحادیه بین‌المجالس:

تحریم‌ها دسترسی به امکانات مبارزه با کرونا را دشوار کرده است

نماینده مجلس ایران در IPU با انتقاد از تحریم‌های یکجانبه علیه ایران گفت: تحریم‌های یکجانبه به مثابه مانعی جدی شرایط دسترسی به امکانات مورد نیاز برای رهایی از بیماری کرونا را دشوار کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، محسن فتحی امروز (پنج‌شنبه، 9 اردیبهشت ماه) در هفتمین کنفرانس جهانی نمایندگان جوان در یکصدو و چهل و دومین نشست اتحادیه بین‌المجالس (IPU) به صورت ویدئوکنفرانس به مشکلات گسترده ناشی از ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: در جمهوری اسلامی ایران مشکلات ناشی از ویروس کرونا بیش از هر جای دیگر محسوس است؛ دلیل آشکار آن این است که برخلاف بسیاری از کشورهای دیگر که از نعمت تجارت آزاد، دسترسی به کالاهای عمومی و دسترسی آسان و آزاد به داروها و واکسن‌های مربوط به کرونا و دانش و خدمات مرتبط با‌ آن برخوردارند، مردم کشور من باید همزمان با دو مشکل کرونا و اقدامات یکجانبه، با تحریم مقابله کنند.

وی ادامه داد: تحریم‌های یک جانبه به مثابه مانعی جدی شرایط را سخت‌تر ساخته و دسترسی به امکانات مورد نیاز برای رهایی از این بیماری را دشوار ساخته و نسل جوان ما که بالغ بر 50 درصد جمعیت‌ ما را تشکیل می‌دهند را با فشارهای زیادی مواجه ساخته است.



عضو هیأت رئیسه کمیسیون بهداشت مجلس افزود: به منظور مواجهه با مشکلاتی که از این اپیدمی ناشی شده‌اند، دولت و مردم ایران مخصوصا نسل جوان ایران نهایت تلاش خود را صورت می‌دهند تا شرایط را کنترل نمایند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به تلاش‌های دولت و مردم ایران برای مقابله با مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا تصریح کرد: در پاسخ‌ به نیازهای جاری جمعیت جوان کشورمان پارلمان جمهوری اسلامی ایران اخیرا طرحی را با عنوان جوانی جمعیت و حمایت از خانواده تصویب نموده است؛ در این طرح مواد مختلفی در خصوص مسکن، اشتغال، آموزش عالی و حمایت از نسل جوان در تأمین هزینه‌های روزانه و جاری خود ذکر گردیده و توجه فوق‌العاده بالایی نیز به حداکثرسازی ارتقاء رفاه خانواده‌هایی که بیش از یک فرزند دارند، صورت گرفته است.



فتحی افزود: به عنوان گامی حمایتی پاداش‌ها و افزایش حقوق بشری برای تیم‌های درمانی و مخصوصا جوانانی که در ایام کرونا با فداکاری در راه بهبود زندگی سایرین تلاش می‌کنند، در نظر گرفته شده است.



عضو هیأت رئیسه کمیسیون بهداشت مجلس گفت: در اوج فراگیری کرونا تیم‌های مختلف از جوانان داوطلب به عنوان سفیران سلامت اقدام به توزیع امکانات ضد کرونایی مانند ماسک، ضد عفونی‌کننده ها و محافظ‌های صورت برای مردم مناطق فقیر یا دورافتاده تشکیل گردید. این تیم‌ها هنوز هم اقداماتی فوق‌العاده در مسیر آگاهی‌بخشی به مردم و تقویت عملکرد رسانه‌ها در متقاعد ساختن مردم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی صورت می‌دهند./



پایان پیام

  • کد خبر : 318328
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار