خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/11/08 - 12:40
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : بین الملل
در نشست کارگروه جوانان اتاق وضعیت فلسطین با تشکل‌های دانش آموزی مطرح شد؛

تاکید بر برگزاری تجمعات اعتراضی علیه جنایات صهیونیست‌ها تا امضای طومار الکترونیکی"نسل طوفان"

نشست مشترک هم‌اندیشی کارگروه جوانان اتاق وضعیت فلسطین و نمایندگان تشکل های دانش آموزی به منظور برنامه‌ریزی مشترک برای انجام اقدامات حمایتی از مردم مظلوم فلسطین و محکوم کردن جنایات صهیونیست ها در غزه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نشست مشترک هم‌اندیشی کارگروه جوانان اتاق وضعیت دبیرخانه دائمی کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین مجلس شورای اسلامی و نمایندگان تشکل های دانش آموزی صبح امروز (یکشنبه، ۸ بهمن ماه) با حضور اعضای کارگروه و مسئولان وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.



ابوالقاسم رحیمیان در این نشست با اشاره به اینکه سازماندهی فعالیت های دانش آموزان در سراسر کشور در موضوع حمایت از ملت مظلوم فلسطین بویژه دانش آموزان فلسطینی دارای اهمیت ویژه‌ای است، گفت: در واقع جنایات رژیم کودک‌کش و همچنین نسل‌کشی زنان و کودکان غزه باید توسط دشمن صهیونیستی برای افکارعمومی کشورمان خصوصا قشر دانش آموز تبیین شود.



رییس کارگروه جوانان اتاق وضعیت فلسطین، اظهار کرد: در این میان آگاه سازی نسبت به این جنایات در بین دانش آموزان نیاز به همفکری دارد زیرا افراد در این رده سنی نیازمند دریافت اطلاعات مبتنی بر شرایط سنی مخصوص خود را دارند.



وی با مثبت ارزیابی کردن فعالیت های دانش آموزی در سطح کشور از زمان آغاز عملیات غرورآفرین طوفان الاقصی، افزود: بر این اساس امضای طومار الکترونیکی باید توسط دانش آموزان در بستر شبکه شاد با عنوان پویش "نسل طوفان" در دستورکار وزارت آموزش و پرورش قرار بگیرد.



رحیمیان در ادامه، تصریح کرد: نامگذاری جشنواره های دانش آموزی به یاد و نام شهدای فلسطینی و همچنین تولید محتوا در فضای مجازی در بستر شبکه شاد دارای اهمیت ویژه ای است.



رییس کارگروه جوانان اتاق وضعیت فلسطین با بیان اینکه همخوانی سرود با نام نسل آرمانی با موضوع محو اسرائیل و همبستگی با ملت فلسطین از دیگر مسائلی است که باید از سوی تشکل های دانش آموزی مورد توجه قرار بگیرد، بیان کرد: با توجه به ظرفیت های موجود درمدارس، به نظر می رسد می توان پویش‌هایی مانند پویش "آخرشه" را به صورت گروهی در مدارس اجرایی کرد؛ در این پویش دانش آموزان هنرمند مدارس بصورت گروهی اقدام به خلق آثار کرده و آثارشان را به کودکان و نوجوانان فلسطینی تقدیم می کنند.



وی با اشاره به برگزاری تجمعات اعتراضی نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی و همچنین تجمعات حمایتی از فلسطینیان در کشورهای خارجی، گفت: بر این اساس برگزاری تجمعات دانش آموزان ایرانی در حمایت از ملت مظلوم فلسطین نیز می تواند در دستورکار وزارت آموزش و پرورش قرار بگیرد.



رحیمیان در ادامه تشریح برنامه های پیش بینی شده از سوی کارگروه جوانان اتاق وضعیت فلسطین، تصریح کرد: با توجه به پایش مستمر محتوای آموزشی در وزارت آموزش و پرورش، به نظر می رسد سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی باید در کتب درسی، محتوایی با موضوع جنایات رژیم صهیونیستی را درج کند تا در سال تحصیلی آینده چاپ شوند.



رییس کارگروه جوانان اتاق وضعیت فلسطین گفت: همچنین با توجه به مشکلات متعدد معیشتی مردم فلسطین خصوصا غزه به دلیل تحریم های شدید از سوی رژیم اشغالگر قدس، پیشنهاد می شود پویش "طوفان آب" مبتنی بر اهداء یک بطری آب معدنی توسط هر دانش آموز کشورمان به دانش آموزان فلسطینی نیز در مدارس اجرایی شود.



گفتنی است، مسئولان وزارت آموزش و پرورش و نمایندگان تشکل های دانش آموزی نیز در این نشست ضمن بیان فعالیت های صورت گرفته دانش آموزی در راستای حمایت از مردم بی دفاع فلسطین، نظرات و دیدگاه‌های خود نسبت به چگونگی اجرای برنامه های پیش بینی شده از سوی کارگروه جوانان اتاق وضعیت فلسطین را بیان کردند./



پایان پیام

  • کد خبر : 375419
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار