خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/06/07 - 17:35
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
پژمان‌فر در دیدار با رئیس آمبودزمان ترکیه مطرح کرد

تاکید بر اهمیت مناسبات حقوقی و قضایی دو کشور از جمله حقوق بشر و همکاری های حقوقی

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس با بیان اینکه قوانین جاری دو کشور مسیر درست توافقات در پیشبرد اهداف راهبردی هستند، گفت: تصویب قوانین حقوقی هر کشوری، منافع مردم آن کشور را مدنظر دارد و در این راستا می توان با تبادل تجارب در این بخش سطح همکاری‌ها را افزایش داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، شریف مالکوچ رئیس آمبودزمان جمهوری ترکیه با نصرالله پژمان‌فر رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.



رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در این دیدار با اشاره به پیوندهای عمیق تاریخی، دینی و فرهنگی دو کشور بر اهمیت گسترش و توسعه مناسبات دوستانه فیمابین جمهوری اسلامی ایران و ترکیه در حوزه های مختلف تاکید کرد و گفت: مجلس شورای اسلامی از تقویت همکاری ها با ترکیه در مناسبات مختلف بویژه میان کمیسیون های تخصصی در مجالس دو کشور استقبال می‌کند.



وی در ادامه روابط موجود تهران و آنکارا را در مناسبات منطقه‌ای و بین المللی حائز  اهمیت و راهبردی دانست.



پژمان فر همکاری‌های سیاسی و پارلمانی جمهوری اسلامی ایران با ترکیه را مثبت دانست و ضمن تاکید بر تحکیم روابط دو جانبه مناسبات حقوقی و قضایی دو کشور از جمله حقوق بشر و همکاری های حقوقی را مهم برشمرد.



رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی قوانین جاری دو کشور را مسیر درست توافقات در پیشبرد اهداف راهبردی بیان کرد و ابراز داشت: تصویب قوانین حقوقی هر کشوری، منافع مردم آن کشور را مدنظر دارد و در این راستا می توان با تبادل تجارب در این بخش سطح همکاری‌ها را افزایش داد.



پژمان فر بر لزوم همکاری عمیق‌تر میان سازمان های نظارتی ایران و ترکیه تاکید کرد و اظهار داشت: کمیسیون اصل نود خواستار همکاری‌های بیشتر در امور نظارتی با پارلمان ترکیه می باشد.



وی نسبت به توسعه روابط در حوزه‌های مختلف ابراز امیدواری کرد و ابراز داشت: ارتقاء سطح مراودات و مناسبات دو کشور منجر به پیشرفت در حوزه های مختلف به ویژه روابط اقتصادی _ تجاری و فرهنگی خواهد شد و لزوم بهره مندی از این ظرفیت ها به نفع مردم دو کشور خواهد بود.



در ادامه این دیدار شریف مالکوچ رئیس آمبودزمان جمهوری ترکیه با ابراز خرسندی از گسترش مراودات میان دو کشور بیان داشت: مراودات پارلمانی ترکیه و ایران طی سالیان متمادی با توجه به حسن همجواری و اشتراکات فرهنگی و دینی پیش رفته است و تداوم رایزنی و گفتگو میان مقامات عالیرتبه ترکیه و جمهوری اسلامی ایران در شرایط بحران جهانی و منطقه اهمیت بیشتری پیدا کرده است.



رئیس کل بازرسی ترکیه، کروناویروس را عامل کاهش مراودات و آمد و شدهای سازمان ها و نهادهای پارلمانی _دولتی به دو کشور بیان نمود و نسبت به تقویت تعاملات فیمابین به ویژه مناسبات پارلمانی تاکید کرد.



وی با ابراز خرسندی، مسیر روابط دو کشور را رو به رشد دانست و ارتقاء سطح روابط سیاسی اقتصادی، تجاری و فرهنگی بین ترکیه و ایران را خواستار شد.



شریف مالکوچ در پایان این دیدار، با اشاره به همکاری در امور بازرسی ترکیه و جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: امیدوارم فعالیت های آغازین در راستای همکاری های دو کشور پیشرفت خوبی داشته باشد و مردم نیز بتوانند با اشراف بر قانون اساسی، نسبت به حقوق خود شناخت کافی بدست آورند./



پایان پیام

  • کد خبر : 348360
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار