خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/04/19 - 14:12
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
عضو گروه پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در اجلاس مجالس آسیایی:

تاثیر مثبت برگزاری اجلاس بین‌المجالس آسیایی بر بهبود روابط منطقه‌ای و رفع سوء تفاهمات

عضو گروه پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در اجلاس مجالس آسیایی، گفت: نشست APA در تهران و حضور بسیاری از کشورهای عربی در این نشست قطعا به بهبود روابط جمهوری اسلامی ایران با دیگر کشورها، تامین منافع ملت و بسیاری از سوء تفاهم‌ها که به دلیل تبلیغات منفی دشمن ایجاد شده بود، کمک می‌کند.

جلیل رحیمی جهان آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،  در خصوص برگزاری نشست اجلاس مجالس آسیایی APA در ایران و اهمیت این نشست در شکست انزوای ایران، گفت: اجلاس دو روزه بین المجالس آسیایی در حوزه کمیته مالی و بودجه در تهران برگزار می‌شود، 19 کشور و همچنین رئیس پارلمان عربی در این اجلاس حضور دارند، حضور کشوهای عربی در این جلاس قابل توجه است.



عضو گروه پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در اجلاس مجالس آسیایی، افزود: در پی بهبود روابط ایران و عربستان و تنش زدایی‌های موثر در منطقه و تغییر نگرش کشورهای منطقه و شکل گیری سیاست خارجی متوازن در منطقه، آثار مثبتی در روابط بین کشورهای عضو بین المجالس آسیایی پدیدار گشته که در این اجلاس به خوبی شاهد هستیم.



وی در ادامه اظهار کرد: اعضای APA در کمیته مالی و بودجه بین المجالس آسیایی برای تعیین مقررات مالی این مجمع و نهاد مهم پارلمانی در آسیا تلاش می‌کنند. مجمع بین المجالس اسیایی که ایران پایه گذار آن است به مهمترین تشکل پارلمانی آسیا تبدیل شده و با توجه به علاقمندی برخی از کشورها برای گسترش فعالیت‌های پارلمانی APA مقررات مربوط به حق عضویت و نحوه فعالیت اعضا در این مجمع بررسی می‌شود.



نماینده مردم تربت‌جام، تایباد، باخرز و صالح آباد در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: امیدواریم اهداف مد نظر برای برگزاری این اجلاس در نشست اصلی و دیدارهای دو جانبه تحقق یابد و به بهبود روابط جمهوری اسلامی ایران با دیگر کشورها و تامین منافع ملت کمک کند و بسیاری از سوء تفاهم‌ها که به دلیل تبلیغات منفی دشمن ایجاد شده بود، رفع شود.



رحیمی جهان آبادی یادآور شد: اجلاس کمیته برنامه‌ریزی و بودجه مجالس آسیایی فردا سه‌شنبه 20 تیرماه در دو نوبت صبح و عصر برگزار و در حاشیه این اجلاس دیدارهای دوجانبه نیز با اعضای بین المجالس آسیایی و گروه‌ها و هیات‌های خارجی مختلفی که در این اجلاس حضور دارند، خواهیم داشت. /



پایان پیام

  • کد خبر : 364695
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم