خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/10/27 - 11:40
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
نوش آبادی:

بیانیه فرانسه برای آزادسازی جاسوس دوتابعیتی دخالت در امورداخلی ایران است

عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد بیانیه وزارت امور خارجه فرانسه در راستای آزادسازی جاسوس دوتابعیتی دخالت در امور داخلی کشورمان محسوب می شود که بر خلاف قوانین بین المللی است.

حسین نوش آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص بیانیه وزارت امور خارجه فرانسه در راستای آزادسازی جاسوس دوتابعیتی، گفت: مسئله جاسوسی در تمام دنیا جرم سیاسی بزرگی محسوب می شود که کمتر کشوری از مجازات جاسوسان صرف نظر می کند؛ خصوصا اگر این مهم با اهداف سیاسی و سازماندهی شده باشد.



نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: وقتی فردی بر خلاف ضوابط کشوری اقداماتی علیه امنیت ملی آن سرزمین انجام می دهد، باید مجازات شود و پاسخگوی رفتار و اعمال خودش باشد.



وی ادامه داد: بنابراین باید اذعان کرد اگر کشوری به خاطر اینکه فرد دو تابعیتی است، بخواهد در امور داخلی کشور دیگری دخالت کند، بر خلاف حقوق و موازین بین المللی است.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه اگر فرانسوی ها درصدد رابطه مناسب با کشورها هستند، باید بر اساس مقررات جهانی و اعتماد متقابل و رعایت اصل عدم دخالت در امور داخلی کشورها رفتار کنند، افزود: نه اینکه با شیوه های غیر مرسوم و جاسوسی به منافع ملی کشوری لطمه وارد کنند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ایران به عنوان کشوری مستقل به مسائل داخلی خودش حساس بوده و برایش فرق نمی کند جاسوس دوتابعیتی باشد یا نه، از این رو بر اساس منافع، مصالح و قوانین داخلی اقدام به مجازات خواهد کرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 335804
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار