خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/10/25 - 15:44
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
وزیر خارجه در پایان دیدار خود با همتای هندی اش:

به آمریکا هشدار می‌دهیم جنگ در یمن و غزه را متوقف کند

وزیر امور خارجه کشورمان در نشست خبری مشترک با وزیر خارجه هند تاکید کرد: به آمریکا و البته انگلستان هشدار می‌دهیم جنگ در غزه و تهاجم به یمن را متوقف کنند چراکه جنگ راه حل نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت وزیر امور خارجه کشورمان در پایان دیدار خود با همتای هندی اش در جمع خبرنگاران داخلی و خارجی اظهار داشت: ما به عنوان دوستان قدیمی و شرکای قابل اعتماد گفت و گو‌های مهمی در راستای منافع دو ملت داشتیم.



وی افزود: تأکید بر توسعه بندر چابهار و مسیر شمال-جنوب و افزایش روابط همکاری های دو و چندجانبه مورد تاکید قرار گرفت. همچنین گسترش همکاری ها در بستر بریکس و رفع موانع اجرای توافقات نیز از محورهای گفت و گو بود، همکاری‌های منطقه ای و راهبردی تهران-دهلی نو از دیگر موضوعاتی بود که مورد توجه ما بود.



وی تصریح کرد: اشتراک دیدگاه‌ها در موضوعات بین‌المللی و وضعیت فاجعه باری که رژیم صهیونسیتی در غزه رقم زده است نیز مورد توجه دو طرف بود.



امیرعبدالهیان در خصوص ماجرا جویی های آمریکا و متحدانش در منطقه گفت: ما همواره بر پرهیز از توسعه جنگ تاکید داشتیم و امنیت دریایی نیز مورد تاکید ما است و مقامات یمن به ما اطمینان دادند در امنیت دریاها اختلالی ایجاد نمی‌کنند اما مادامی که جنایات صهیونیست‌ها ادامه دارد نسبت به ممانعت از تردد کشتی های اسراییلی اقدام خواهند کرد.



وی ادامه داد: موضوع توقف جنگ و نسل کشی غزه را بارها از طریق روش‌های دیپلماتیک به کاخ سفید منتقل کردیم، اما آمریکا نمی‌تواند در کنار اسرائیل قرار بگیرد اما در همان حال دیگران را به خویشتن داری و عدم اقدام دعوت کند و نمی‌تواند به ما و دیگران پیام دهد در خصوص عدم گسترش جنگ اما خود به یمن حمله کند و وزیر خارجه آمریکا بداند راه حل جنگ و تجاوز نیست و ما به شما اعلام کردیم دست خود را در غزه به خون مردم بی گناه آلوده نکنید و سرنوشت خود را به سرنوشت رو به پایان حاکمیت نتانیاهو گره نزنید و تردید نکنید مقاومت نقطه درخشان تاریخ بشری است.



وزیر امور خارجه خاطر نشان کرد: ما به آمریکا و انگلیس هشدار می‌دهیم جنگ علیه یمن را متوقف کند و به آمریکا و اسرائیل هشدار می‌دهیم جنگ علیه مردم بی دفاع غزه را پایان دهند.



جایشانگار وزیر امور خارجه هند نیز در این نشست تصریح کرد: تهدیدهای امنیت دریایی در نزدیکی هند برای ما نگران کننده است و این مسأله به نفع هیچ کس نیست. همچنین موضوع قفقاز، منازعه اوکراین و دیگر تحولات منطقه نیز مورد گفت و گوی دو طرف است چرا که ما مواضع مشترک و نزدیکی در سازمانها بین‌المللی داریم.



امروز بحث‌های ما به همکاری‌های مثبت دو طرف و فهم مشترک کمک می‌کند، ما به آبادی و رفاه در کشور های خود همواره دفاع می‌کنیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 374691
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار