خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/01/04 - 10:42
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
جوکار:

بهبود روابط تهران و قاهره به رفع چالش‌ها میان کشورهای اسلامی کمک می‌کند

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس اعتقاد دارد با توجه به تحقق سیاست همسایه محوری و افزایش ارتباط با کشورهای منطقه و عربی، بهبود روابط تهران و قاهره در دستورکار دستگاه دیپلماسی ایران قرار دارد.

محمدصالح جوکار در گفت و گو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت، در خصوص اهمیت بهبود روابط تهران و قاهره و مذاکرات صورت گرفته از سوی مقامات دو کشور، گفت: تحولات رخ داده طی یک دهه اخیر در منطقه موجب شد کشورهای منطقه و عربی متوجه شوند ایالات متحده نمی تواند برای آنها تکیه گاه خوبی باشد و امنیت آنها را دچار خدشه کرده است.



نماینده مردم یزد، اشکذر، بخش ندوشن و دهستان سورک در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این مهم در حالیست که صهیونیست ها نیز طی این سالها تلاش کردند با تنش آفرینی و دامن زدن به سیاست ایران هراسی، جلوی نزدیک شدن و همگرایی کشورهای منطقه و عربی با جمهوری اسلامی را بگیرند.



وی با اشاره به اینکه دستگاه دیپلماسی کشورمان تلاش می کند رویکرد همسایه محوری و توسعه روابط با همسایگان را محقق کند، ادامه داد: بر این اساس مشاهده می شود که عربستان، بحرین و امارات متحده عربی خواهان برقراری ارتباط و افزایش سطع تعامل با ایران شدند و اکنون نیز بهبود روابط تهران و قاهره در دستورکار قرار دارد.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: در این میان باید یادآور شد پیوندهای تاریخی میان ایران و مصر و همچنین ارزش های دینی و اسلامی دو مولفه خوبی هستند که می توانند بسترساز تنش زدایی باشند.



رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: افکار عمومی منطقه و عربی به خوبی می دانند مصر یکی از کشورهای مهم و اثرگذار در جهان اسلام محسوب می شود لذا تقویت و افزایش سطح مناسبات میان مصر و جمهوری اسلامی می تواند به رفع چالش ها در میان کشورهای اسلامی نیز کمک شایانی کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 359156
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم