خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/07/18 - 07:54
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
فرشادان در جمع نمایندگان پارلمان‌های ۷۲ کشور جهان و ۸ سازمان بین المللی:

بهانه های سیاسی نباید مانعی برای حفاظت از محیط زیست شود

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: نباید به بهانه حفاظت از محیط زیست از تخصیص منابع جلوگیری شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، به نقل از خبرگزاری صدا و سیما سید مهدی فرشادان نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو شورای اجرایی اتحادیه بین المجالس که به منظور شرکت در نشست مقدماتی تغییرات آب و هوایی موسوم به کاپ ۲۶ در صدر هیاتی به رم سفر کرده است عصر روز شنبه در جمع نمایندگان پارلمان‌های ۷۲ کشور جهان و ۸ سازمان بین المللی، درباره اهداف جهانی به منظور مقابله با تغییرات اقلیمی سخنرانی کرد.



فرشادان در پارلمان ایتالیا گفت: برای حفاظت از محیط زیست و مقابله با تغییرات اقلیمی نباید از هیچ بهانه یا مستمسک سیاسی به منظور جلوگیری از تخصیص منابع مالی، دانش و پشتیبانی فنی و تکنولوژی به فعالیت‌های مرتبط در کشور‌های در حال توسعه توسط نهاد‌های ذیربط، آژانس‌های مالی بین المللی و بانک‌های توسعه چندجانبه استفاده شود.



وی افزود: ما باید به خاطر داشته باشیم اهداف بلندمدت کنوانسیون چارچوب تغییر اقلیم سازمان ملل متحد و توافقتنامه پاریس در صورتی تحقق خواهند یافت که کشور‌های توسعه یافته نسبت به مسئولیت‌ها و تعهدات‌شان ذیل کنوانسیون و توافقنامه پاریس پایبند باشند و در این رابطه، کشور‌های توسعه یافته باید اقدامات واقعی برای کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای و نیز حمایت کافی، قابل پیش بینی و به هنگام، شامل تأمین مالی و انتقال فناوری به کشورهای در حال توسعه انجام دهند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به موضوع کشتی صافر تصریح کرد: تلاش ما این است که کشتی صافر به یک بحران زیست محیطی تبدیل نشود. واضح است تلاش‌های دیپلماتیک ایران برای صلح یمن و به تبع آن حل مشکل کشتی صافر از راه دیپلماسی با سازمان ملل متحد قابل تشخیص است.



وی بیان کرد: از طرف مجلس شورای اسلامی ایران اعلام می‌کنم جمهوری اسلامی ایران، آمادگی خود را برای اشتراک تجارب ارزشمند خود و هرگونه همکاری در سطوح دوجانبه، چندجانبه، منطقه‌ای و بین المللی در اهداف جهانی برای مقابله با تغییرات اقلیمی، آماده بوده و متعهد به همکاری قوی و اثرگذار پارلمانی با پارلمان‌های جهان به ویژه همسایگان در این زمینه است./



پایان پیام

  • کد خبر : 328532
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار