خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/06/12 - 12:25
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
رضازاده:

برگزاری گفتگوی‌های یمنی-یمنی بدون فشارهای خارجی راهکار رفع مشکلات است

عضو هیات رییسه کمیسیون سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه مردم یمن از سوی نهادهای حقوق بشری بین المللی نادیده گرفته شدند، گفت: برگزاری گفتگوی های یمنی-یمنی بدون فشارهای خارجی می تواند به رفع مشکلات مردم این کشور کمک کند.

یعقوب رضازاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با اظهارات وزیر امورخارجه کشورمان مبنی بر ضرورت رفع مشکلات یمن، گفت: مردم یمن قربانی زیاده خواهی و تجاوز کشورهایی هستند که سیاست های آمریکا و صهیونیست ها در منطقه را دنبال می کنند.



نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه یمنی ها با قحطی موارد غذایی، دارویی و بهداشتی روبرو هستند که این موضوع می تواند به بروز فاجعه انسانی مبدل شود، اظهار کرد: طی سالیان گذشته هزاران کودک و زن و مرد بی گناه در شدیدترین حملات نظامی کشته شدند و تمامی زیرساخت های این کشور از بین رفت بدون اینکه دلیل قابل توجیهی وجود داشته باشد.



وی در این راستا ادامه داد: این مهم در حالیست که سازمان ها و مجامع حقوق بشری نیز سکوت کردند و گاها با صدور بیانه‌های سیاسی اقدام به محکومیت این اقدام ضدبشری کردند؛ به عبارتی مردم یمن از سوی این نهادهای حقوق بشری نادیده گرفته شدند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه مردم یمن باید خودشان سرنوشت آینده سرزمینشان را تعیین کنند و در این رابطه هیچ کشور و قدرت بیگانه ای حق دخالت ندارد، افزود: قطعا برگزاری گفتگوی های یمنی-یمنی بدون فشارهای خارجی می تواند به رفع مشکلات این کشور کمک کند.



عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: امیدواریم متجاوزان هر چه سریع تر خاک این کشور را ترک کنند و دست از محاصره این سرزمین بردارند تا مردم یمن در آرامش و صلح به زندگی خود ادامه دهند./



پایان پیام

  • کد خبر : 367632
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار