خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/01/02 - 15:19
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
مقتدایی:

برگزاری نشست بغداد با حضور ایران بیانگر جایگاه جمهوری اسلامی در برقراری ثبات منطقه‌ای است

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه کشورهای منطقه باید با یکدیگر همکاری های امنیتی داشته باشند، گفت: این اقدام می تواند سبب ایجاد قدرت بازدارنده در منطقه شده و نفوذ غرب در منطقه نیز کاهش یابد.

عباس مقتدایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با اهمیت برگزاری کنفرانس گفت‌وگوی بغداد با حضور ایران و چند کشور منطقه، گفت: غرب آسیا و حوزه خلیج فارس یکی از مناطق استراتژیک محسوب می شود که برقراری ثبات در آن امری مهم بشمار می رود.



نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی توانسته با تکیه بر قدرت و توانمندی داخلی خودش سهم مهمی را برای ایجاد ثبات و امنیت در منطقه ایفا کند، اظهار کرد: در واقع رویکرد ایران مبتنی بر امنیت آفرینی است و مشاهده می شود رزمایش های نظامی که برگزار می شود نیز در این راستا صورت می گیرد.



وی با بیان اینکه کشورهای منطقه باید با یکدیگر همکاری های امنیتی داشته باشند، ادامه داد: این اقدام می تواند سبب ایجاد قدرت بازدارنده در منطقه شده و نفوذ غرب در منطقه نیز کاهش یابد.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با یادآوری اینکه امروزه قدرت هایی مانند ایران، چین و روسیه با یکدیگر اقدامات امنیتی و سیاسی انجام می دهند که به برقراری صلح و ثبات منطقه ای کمک کرده است، افزود: بر این اساس می توان اذعان برگزاری هر نوع نشست سیاسی و امنیتی با حضور ایران به عنوان تکیه گاه ایجاد امنیت در منطقه تکمیل می شود.



نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بر این اساس باید تاکید کرد نشست بغداد می توانند زمینه ساز تحقق همکاری های مشترک میان کشورهای منطقه باشد./



پایان پیام

  • کد خبر : 359121
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم