خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/02/08 - 17:15
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
عبداللهی در کارگروه ادبیات و هنر مقاومت اتاق وضعیت فلسطین‌؛

برگزاری جشنواره بین المللی شعر عربی به منظور پاسداشت مقاومت مردم فلسطین/ 150 شاعر در رویداد ادبی مشارکت دارند

رییس کارگروه ادبیات و هنر مقاومت اتاق وضعیت فلسطین از برگزاری جشنواره بین المللی شعر عربی به منظور پاسداشت مقاومت مردم فلسطین خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نشست کارگروه ادبیات و هنر مقاومت اتاق وضعیت فلسطین عصر امروز (شنبه 8 اردیبهشت ماه) با حضور رییس و اعضای کارگروه، جمعی از اهالی قلم و فعالان حوزه فلسطین برگزار شد.

محمدمهدی عبداللهی، رییس کارگروه ادبیات و هنر مقاومت اتاق وضعیت فلسطین در این نشست با بیان اینکه به منظور پاسداشت مقاومت مردم فلسطین، نخستین جشنواره بین المللی شعر عربی در قالب "طوفان القوافی" برگزار می شود، گفت: قهرمانان نبرد طوفان الاقصی، میدان نبرد، شهدای مقاومت، روایت عکس و غیره از جمله محورهای این جشنواره بین المللی محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه مطابق برنامه ریزی ها، همه قالب‌ها مربوط به شعر عربی فصیح و عامیانه خواهد بود، اظهار کرد: خوشبختانه استقبال خوبی از سوی شاعران صورت گرفته و می توان اذعان کرد  بیش از یکصد و پنجاه شاعر از هفده کشور اسلامی و عربی در این رویداد بین المللی مشارکت خواهند داشت.

عبداللهی با یادآوری آثار ارسالی به دبیرخانه این جشنواره ادبی، افزود: بیش از دویست و چهار اثر از سوی علاقه مندان و شاعران به دبیرخانه جشنواره شعر طوفان القوافی ارسال شده که قابل تامل و توجه است.

رییس کارگروه ادبیات و هنر مقاومت اتاق وضعیت فلسطین در ادامه با بیان اینکه بیست و پنج شرکت کننده از ایران اسلامی در این جشنواره حضور خواهند داشت، تصریح کرد: البته کشورهای سوریه، عراق، یمن، تونس، مصر و غیره نیز مشارکت خوبی در این جشنواره داشته اند؛ همچنین از عربستان سعودی نیز در جشنواره بین المللی شعر عربی "طوفان القوافی" شرکت کرده اند.

وی با یادآوری اینکه مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری و مرکز فرهنگی اسلامی جنوب عراق در برگزاری این جشنواره نیز مشارکت دارند، خاطرنشان کرد: شهر بصره طی روزهای 19 و 20 اردیبهشت ماه، میزبان این جشنواره ادبی به منظور پاسداشت مقاومت مردم فلسطین خواهد بود./

پایان پیام

  • کد خبر : 377697
کلمات کلیدی
محمدجواد یافتیان
خبرنگار

محمدجواد یافتیان

آخرین اخبار