خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/02/22 - 17:51
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
رحیمیان در نشست کارگروه جوانان اتاق وضعیت فلسطین؛

برپایی نمایشگاه نقاشی دانش آموزان شهر تهران همزمان با فرارسیدن یوم النکبه

رییس کارگروه جوانان اتاق وضعیت فلسطین از برپایی نمایشگاه نقاشی دختران دانش آموزان شهر تهران با موضوع فلسطین همزمان با فرارسیدن یوم النکبه خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نشست کارگروه جوانان اتاق وضعیت فلسطین عصر امروز (شنبه 22 اردیبهشت ماه) با حضور رحیمیان رییس و تعدادی از اعضای کارگروه، مسئولان موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و جمعی از مدیران آموزش و پرورش شهر تهران در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.

ابوالقاسم رحیمیان، رییس کارگروه جوانان اتاق وضعیت فلسطین با اشاره به اینکه طی روزهای آینده شاهد فرارسیدن یوم النکبه، هفتادوشش سال اشغالگری سرزمین فلسطین از سوی رژیم اشغالگر قدس هستیم، گفت: این موضوع باید برای دانش آموزان به عنوان نسل جوان و آینده سازان کشورمان تبیین شود تا واقعیات را بهتر درک کنند.

وی در این زمینه، اظهار کرد: بر این اساس مطابق برنامه ریزی های صورت گرفته، نمایشگاه نقاشی با موضوع فلسطین تحت عنوان "هفته فرهنگی فلسطین؛ یادواره هفتادوشش سال مقاومت در برابر اشغالگری" برپا می شود.

رحیمیان با اشاره به اینکه افتتاحیه این نمایشگاه 25 اردیبهشت ماه خواهد بود و اختتامیه آن نیز 31اردیبهشت ماه است، ادامه داد: گالری فکه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس میزبان دانش آموزان هنرمند و آثار آنان خواهد بود.

رییس کارگروه جوانان اتاق وضعیت فلسطین با بیان اینکه حدود 30 تابلو نقاشی با مضمون مسئله فلسطین برای علاقه مندان و بازدیدکنندگان به نمایش گذاشته خواهد شد، تصریح کرد: این آثار مربوط به دختران دانش آموز هنرستان های شهر تهران خصوصا هنرستان بعثت آموزش و پرورش منطقه 14 است؛ هرچند باید یادآور شد این دانش آموزان از اعضای پایگاه هنری همراهان مقاومت نیز محسوب می شوند.

وی با تاکید بر اینکه در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه، آثار هنری نقاشی به صورت زنده از سوی دانش آموزان هنرمند به تصویر کشیده خواهد شد، افزود: بازدید برای عموم مردم کشورمان آزاد است؛ همچنین مطابق برنامه ریزی ها، این نمایشگاه نقاشی در طول یک هفته کاری خود، میزبان دانش آموزان سراسر شهر تهران خواهد بود.

رحیمیان خاطرنشان کرد: باید یادآور شد این نمایشگاه نقاشی با همراهی و مشارکت اتحادیه بین المللی نوجوانان و جوانان مخالف اشغالگری، کارگروه جوانان اتاق وضعیت فلسطین، آموزش و پرورش شهر تهران و موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار خواهد شد که جای تقدیر و تشکر دارد.

گفتنی است، در ادامه این نشست نیز تعدادی از اعضای کارگروه، مسئولان موزه ملی انقلاب اسلامی و مدیران آموزش و پرورش شهر تهران به بیان نظرات و دیدگاه های خود در خصوص این نمایشگاه هنری پرداختند و بحث و تبادل نظر کردند./

پایان پیام

  • کد خبر : 378247
کلمات کلیدی
محمدجواد یافتیان
خبرنگار

محمدجواد یافتیان

آخرین اخبار