خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/09/19 - 10:25
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
ابوترابی با اشاره به مذاکرات میان ایران و عربستان:

برقراری مجدد روابط دوجانبه میان ایران و عربستان بر فضای منطقه تأثیرگذار است

عضو کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس ضمن مثبت ارزیابی کردن مذاکرات میان ایران و عربستان در عراق، گفت: فضای مذاکرات به گونه‌ای است که می‌توانیم گام‌های روبه جلویی برای برقراری روابط مجدد با عربستان برداریم.

ابوالفضل ابوترابی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به قرارگیری در آستانه برگزاری دور ششم مذاکرات میان ایران و عربستان در بغداد، گفت: ایران و عربستان با یکدیگر اختلافات اساسی ندارند و حتی اشتراکات زیادی هم داریم که باعث شده است روابط گذشته برقرار و مثبت باشد.



نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اهمیت تأثیر روابط میان ایران و عربستان در منطقه، عنوان کرد: روابط میان دو کشور ایران و عربستان به ویژه اگر مثبت باشد، می تواند در منطقه مثمر ثمر واقع شود. ایران و عربستان دو کشور مهم در حوزه خلیج فارس بوده و از این نظر در دنیا شناخته شده هستند.



وی در ادامه با بیان اینکه ایران به تنهایی معادل کل کشورهای حوزه خلیج فارس ساحل دارد، اظهار کرد: ایران از لحاظ حقوق بین الملل کاملا مشرف به تنگه هرمز بوده و مالکیت آن را دارد؛ علاوه بر آن دامنه ساحلی ایران بر خلیج فارس بسیار بیشتر از سایر کشورها در این منطقه است.



ابوترابی با یادآوری نتیجه 5 دور مذاکرات قبلی میان ایران و عربستان در عراق، بیان داشت: به نظر می رسد می توانیم با ادامه مذاکرات به سمت برقراری مجدد روابط برویم و در این زمینه از نخست وزیر و ریاست جمهوری عراق که اهتمام خوبی برای تداوم جلسات دارند قدردان هستیم.



عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها در مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده میز مذاکرات با عربستان را ترک نخواهد کرد، خاطرنشان ساخت: وزیر خارجه عربستان گفته است ما به دراز کردن دست خود به سوی همسایگان مان در ایران ادامه می دهیم و ما نیز بارها گفته ایم که آنها را از خویشان خود می دانیم لذا بهتر است در این شرایط تلاش رو به جلویی برای برقراری روابط دوجانبه داشته باشیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 353430
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار