خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/03/02 - 15:35
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
مالکی:

برقراری روابط ایران و عربستان نیاز جوامع اسلامی/ باز گشایی سفارتخانه‌های دو کشور در دستور کار قرار می‌گیرد

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه نیاز جوامع اسلامی برقراری روابط کشورهای جهان اسلام است، گفت: در ادامه فرایند مذاکرات قطعا موضوع باز گشایی سفارتخانه‌های دو کشور هم در دستور کار قرار می‌گیرد.

فداحسین مالکی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص آخرین نتیجه مذاکرات تهران- ریاض، گفت:  موضوع برقراری مجدد روابط ایران و عربستان جدی است و این موضوع از ناحیه هر دو کشور و بر اساس نیاز جهان اسلام دنبال می‌شود. موانعی که به هر دلیل وجود دارد و یا بین کشورهای جهان اسلام ایجاد کردند باید برطرف شود.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، افزود: نیاز جوامع اسلامی برقراری روابط کشورهای جهان اسلام است. در ادامه فرایند مذاکرات قطعا موضوع باز گشایی سفارتخانه‌های دو کشور هم در دستور کار قرار می‌گیرد.



وی در ادامه یادآور شد: توافق ایران و عربستان در سرنوشت مسائلی که برای هر دو کشور حائز اهمیت است مانند سوریه، لبنان و یمن می‌تواند تاثیرگذار باشد. کشورهای مسلمان در کنار یکدیگر می‌توانند در مقابل توطئه و شیطنت‌های استکبار جهانی منسجم و محکم بیاستند.



مالکی معتقد است: ایران و عربستان به عنوان کشورهای مهم مسلمان و تاثیرگذار در منطقه می‌توانند در خروج نیروهای بیگانه از منطقه و ثبات و امنیت منطقه خاورمیانه تاثیرگذار باشند./



پایان پیام

  • کد خبر : 342619
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار