خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/01/04 - 15:55
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
رضاخواه:

بحرین خواستار بازگشایی سفارتخانه و از سرگیری پروازهای مستقیم میان تهران - منامه است

رئیس شورای بین المجالس در قوه مقننه گفت: رئیس مجلس بحرین در دیدار با هیات پارلمانی ایران ضمن ابراز علاقه مندی برای بازگشایی سفارتخانه کشورش، خواهان از سرگیری پروازهای مستقیم میان تهران- منامه شد.

مجتبی رضاخواه در گفت و گو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با دیدار هیات پارلمانی ایرانی با رئیس مجلس بحرین در حاشیه نشست یکصد و چهل و ششم IPU و تاکید بر تعمیق روابط دوجانبه، گفت: بحرینی ها در این دیدار نسبت به گذشته رفتار متفاوتی داشتند.



نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع طی سالیان گذشته بحرینی ها خودشان اقدام به بستن سفارتخانه در ایران کردند و عملا روابط دیپلماتیک میان دو کشور قطع شد.



وی در این راستا، ادامه داد: این مهم در حالیست که یکصد و چهل و ششمین نشست اتحادیه بین‌المجالس جهانی در بحرین برگزار شد اما بر خلاف انتظارها شاهد رفتار دیپلماتیک و متفاوت بحرینی ها بودیم و در این دیدار رئیس مجلس این کشور بر توسعه روابط دوجانبه و همکاری های مشترک تاکید کرد.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه دیپلماسی پارلمانی می تواند در امور مختلف راهگشا باشد که در خصوص موضوع روابط میان ایران و بحرین این مهم مشهود است، افزود: همچنین احمد المسلم، رئیس مجلس بحرین در گفتگویی که انجام شد ضمن ابراز علاقه مندی برای بازگشایی سفارتخانه کشورش، خواهان از سرگیری پروازهای مستقیم میان تهران- منامه شد.



رئیس شورای بین المجالس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بحرینی ها همکاری دیپلماتیک خوبی در نشست اتحادیه بین‌المجالس جهانی با هیات پارلمانی جمهوری اسلامی داشتند، خاطرنشان کرد: همچنین در دیدار دومی که با رییس مجلس بحرین صورت گرفت، وی موضوع همکاری های اقتصادی را مطرح کرد که نشان دهنده نقطه عطفی در روابط ایران و بحرین محسوب می شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 359161
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم