خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/12/10 - 19:03
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
نوش‌آبادی:

بایدن در پشت پرده اقدامات جنگ طلبانه خود را دنبال می‌کند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: تفاوتی که دولت بایدن با ترامپ دارد این بوده که دولتمردان فعلی آمریکا به دنبال اجماع‌سازی هستند و در پشت پرده اقدامات جنگ طلبانه خود را دنبال می‌کنند.

حسین نوش آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، به راهبردهای «بایدن» در قبال منطقه خاورمیانه اشاره کرد و گفت: راهبردهای بایدن در قبال منطقه خاورمیانه قابل پیش بینی بود، چرا که سیاست‌های کاخ سفید از پیش تعیین شده است.



نماینده مردم ورامین، پیشوا و پاکدشت در مجلس افزود: سیاست خارجی آمریکایی‌ها براساس منشور سلطه‌طلبی بوده که در حقیقت هدف اصلی آن توسعه طلبی، مداخله در امورات دیگر کشورها و امثالهم است.



وی اظهار کرد: هر حزبی که در آمریکا روی کار بیاید از چارچوب‌های از پیش تعیین شده کاخ سفید عدول نخواهد کرد، شاید تغییر تاکتیک داشته باشند، اما راهبردهایشان نسبت به چپاول منابع ملت‌ها به یک شیوه است.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: راهبردهای سیاست خارجی آمریکا تعریف شده است و آن را به عنوان موضوع بسیار جدی دنبال می‌کنند؛ بنابراین ما نباید توقع داشته باشیم که با تغییر دولت‌ها در آمریکا استراتژی آنها در مسائل بین‌الملل تغییر ‌کند.



نوش آبادی بیان کرد: مواضع و راهبردهای روسای جمهور آمریکا در مسائل بین‌المللی یکسان است و فقط گفتمان آنها دچار تغییر می‌شود؛ لذا هدفی که در منطقه خاورمیانه دنبال می‌کنند به یک شکل بوده است.



این نماینده مردم در مجلس عنوان کرد: تفاوتی که دولت بایدن با ترامپ دارد این بوده که دولتمردان فعلی آمریکا به دنبال اجماع‌سازی هستند، اما ترامپ روش دیگری را در پیش گرفته بود، زیرا اعتقادی به اجماع‌سازی نداشت و تکروی را دنبال می‌کرد؛ لذا سیاست بایدن بسیار خطرناک است؛ چرا که در ظاهر خود را جنگ طلب نمی‌داند، اما اتفاقا خشونت طلب هستند و پشت پرده اقدامات جنگ طلبانه خود را دنبال می‌کنند./



پایان پیام

  • کد خبر : 315091
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار