خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/04/30 - 19:21
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
حیدری با اشاره به دیدار امیرعبداللهیان با نماینده ویژه سازمان ملل متحد:

بازگشت صلح به افغانستان در گرو تشکیل دولت فراگیر است

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد بازگشت صلح به افغانستان در گرو تشکیل دولت فراگیر است.

شهریار حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص دیدار وزیر امور خارجه کشورمان با هماهنگ کننده‌ ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در ارزیابی امور افغانستان، گفت: متاسفانه دخالت های آشکار ایالات متحده در این کشور سبب شده افغانستان دچار مشکلات عدیده ای شود و امروزه شاهد بی ثباتی امنیتی در این سرزمین هستیم.



نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب، گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع امروزه مقابله با تروریسم، قاچاق مواد مخدر و غیره به موضوعات اساسی مربوط به افغانستان تبدیل شده زیرا این موارد کشورهای همسایه را درگیر خود کرده است.



وی با بیان اینکه عدم استقرار دولت فراگیر و منسجم در افغانستان بر پررنگ شدن موضوعات یاد شده تاثیر جدی گذاشته است، ادامه داد: این مهم در حالیست که همه قومیت ها و گروه ها و جناح های سیاسی افغانستان در اداره این کشور باید نقش ایفا کنند و این موضوع سبب بازگشت صلح به این سرزمین می شود.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: نباید فراموش کرد که به دلیل مسائل مذکور این طالبان از سوی کشورها دنیا به رسمیت شناخته نمی شوند و بر این اساس هیچ مراوده بین المللی با این کشور صورت نمی گیرد که این امر سبب تشدید انزوای افغانستان شده است.



نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار مردم افغانستان بوده و طی سالیان متمادی از مردم این کشور میزبانی کرده است از این رو اکنون نیز آمادگی دارد با همکاری نهادهای بین المللی مانند سازمان ملل برای خروج کابل از بحران اقدام کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 365375
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار