خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/03/29 - 10:11
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
نوش آبادی با اشاره به نشست آستانه:

بازگشت آوارگان سوری باید با کمک همه کشورها محقق شود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد بازگشت آوارگان سوری امری مهم محسوب می شود که باید با کمک همه کشورها محقق شود.

حسین نوش آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با اهمیت تحقق مفاد بیانیه پایانی نشست هجدهم «آستانه» برای سوریه، گفت: متاسفانه سوریه خسارت های متعددی را شاهد بوده است.



نماینده مردم ورامین ، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع زیر ساخت های این کشور به دلیل اقدامات جریان های تکفیری و همچنین دخالت برخی کشورهای فرامنطقه ای نابود شده و ساختمان ها و منازل مردم از بین رفت.



وی با اشاره به اینکه بازگشت آوارگان سوری از جمله موضوعات مهمی است که در این نشست به آن توجه شده است، ادامه داد: بر این اساس همه کشورها باید کمک کنند تا سوریه بتواند به آرامش گذشته خودش بازگردد و فعالیت هایش در حوزه اقتصادی، تجاری و سیاسی را انجام دهد.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه کشورهای همسایه و علاقه مند به ایجاد ثبات و امنیت و بازسازی این کشور باید در میدان حاضر شوند، افزود: در این میان ایران نیز برای بازسازی این کشور اعلام آمادگی کرده است.



نوش آبادی گفت: علاوه بر ساماندهی تخریب ها، کمک همه کشورها برای جلوگیری از حوادث مشابه گذشته و پیشگیری از تحرکات جریانات تکفیری در این کشور نیز ضروری است.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امیدواریم سوریه به عنوان کشور مستقل هر چه سریع تر به جایگاه اولیه خود در عرصه بین الملل بازگردد./



پایان پیام

  • کد خبر : 344141
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار