خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/02/23 - 19:46
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
رضائی:

بازگشایی سرکنسولگری ایران در حلب معامله‌ای برد-برد است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است سرکنسولگری ایران در حلب نباید صرفا محل انجام امور سیاسی باشد بلکه باید تبدیل مکانی جهت تقویت تجارت میان دو کشور شود.

 ابراهیم رضائی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در پی اقدام ایران و سوریه برای بازگشایی سرکنسولگری ایران در حلب، گفت: ایجاد و بازگشایی سرکنسولگری ایران در حلب خواسته دیرینه سردار سلیمانی از دستگاه دیپلماسی بود که ظریف در جلسه کمیسیون امنیت ملی نیز آن را مطرح کرده بود.



نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی در ادامه این اقدام را به نفع ایران و سوریه دانست و افزود: افزایش روابط اقتصادی با سوریه در امتداد حمایت های مستشاری ایران از جبهه مقاومت بوده و میوه سال ها مجاهدت مدافعان حرم در سوریه است.



وی در ادامه با بیان اینکه این سرکنسولگری باید خیلی قبل تر افتتاح می شد، عنوان کرد: اکنون باید دقت شود این سرکنسولگری صرفا به امورات سیاسی همچون صدور روادید نپردازد بلکه یک مکان اقتصادی برای گسترش تجارت میان دو کشور باشد.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان حلب را شهری اقتصادی و صنعتی معرفی و خاطرنشان کرد: لازم است برای صادرات محصولات غیرنفتی به سوریه بیش از پیش سرمایه گذاری کرده و از بازار این کشور حداکثر استفاده را به نفع کشورمان ببریم که البته در نهایت معامله ای برد-برد برای طرفین خواهد بود./



پایان پیام

  • کد خبر : 319119
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار