خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/05/21 - 12:07
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
ولدان در همایش اربعین حسینی زمینه ساز ظهور مهدوی؛

ایستادگی و مقاومت برای آزادی قدس شریف در امتداد مسیر ظهور معنا می‌شود

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران گفت: اکنون ایستادگی برای تحقق ظهور به معنای مقاومت برای آزادی بخشی و رهایی قدس شریف تلقی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، همایش "اربعین حسینی زمینه ساز ظهور مهدوی" با حضور اندیشمندان و صاحب نظران شامگاه شنبه (20 مرداد ماه) به همت کارگروه های تخصصی اتاق وضعیت فلسطین و مجمع جهانی قادمون برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد باقر ولدان در این همایش با اشاره به اینکه اربعین حسینی نقطه تلاقی همه آزادی خواهان دنیا محسوب می شود، گفت: زمینه سازان ظهور حضرت مهدی (عج) و یاران آخر زمانی امام حسین (ع) در این مسیر گام های استوار بر می دارند.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه مراسم اربعین سال جاری وجه تمایز پررنگی نسبت به مراسم سال های قبل دارد، اظهار کرد: چند ماه قبل شاهد تحقق عملیات طوفان الاقصی از سوی جریان مقاومت بودیم لذا مشاهده می شود که با توجه به تحولات فلسطین و تهاجم ناجوانمردانه رژیم صهیونیستی به مردم مظلوم فلسطین در نوار غزه، "کربلا طریق الاقصی؛ کربلا مسیر قدس" به عنوان شعار انتخاب شد.

وی در این زمینه، ادامه داد: همگان می دانند که مرگ با عزت بهتر از زندگی با ذلت بوده و خون بر شمشیر پیروز می شود لذا این رویه و رویکرد در مکتب اربعین امام حسین (ع) قابل مشاهده است.

ولدان با بیان اینکه هر فردی که در مسیر اربعین حسینی حاضر می شود به نوعی اعلام می کند که در مسیر امام عصر (عج) خود حرکت می کند، افزود: بنابراین سر دادن شعار لبیک یا حسین (ع)  به نوعی سر دادن شعار لبیک یا مهدی (عج) است؛ به عبارتی می توان اذعان کرد که امروز غزه همانند کربلا معنا می شود.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه امروزه هر فردی که در جبهه حق قرار می گیرد در واقع برای خونخواهی مظلومان فلسطینی بپا خواسته است، تصریح کرد: به عبارتی رژیم صهیونیستی شمر زمان برشمرده می شود و تا زمانی که از روی زمین محور نشود، جهان روی آرامش را نخواهد دید.

وی ضمن تاکید بر اینکه منتظران ظهور باید کنشگران فعال باشند، بیان کرد: امروزه می توان ندای "هلْ منْ ناصرٍ ینْصرنی" حضرت مهدی (عج) را شنید لذا باید برای انتظار ایستاد؛ در واقع اکنون ایستادگی به معنای مقاومت برای آزادی بخشی و رهایی قدس شریف تلقی می شود.

ولدان گفت: جریان حق و باطل بر اساس رویه تاریخ، همواره در امتداد همدیگر هستند لذا می توان اذعان کرد جبهه عبری_غربی_عربی امروزه به عنوان فرعون های زمان شناخته می شوند و در مقابل ما باید تلاش کنیم از نسل محمدیان و علویان زمان باشیم.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه اربعین زمینه ساز ظهور حضرت مهدی (عج) است و ما باید در این مسیر آگاهانه حضور داشته باشیم، خاطرنشان کرد: بر این اساس کسب معرفت و اراده برای خونخواهی مظلومان فلسطینی دارای اهمیت دوچندان بوده است./

پایان پیام

  • کد خبر : 381926
کلمات کلیدی
محمدجواد یافتیان
خبرنگار

محمدجواد یافتیان

آخرین اخبار