خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/09/22 - 17:51
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
شافعی در دیدار با سفیر چین در تهران مطرح کرد:

ایران میزبان اولین نشست فوق العاده کمیته فلسطین مجمع پارلمانی آسیایی می‌شود

مدیرکل امور بین الملل مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از نقش سازنده چین در حل و فصل مسائل منطقه‌ای، خواستار همکاری دو کشور در مجامع پارلمانی در خصوص مسأله فلسطین شد و گفت: جمهوری اسلامی ایران برای بررسی مسأله فلسطین به زودی میزبان اولین نشست فوق العاده کمیته فلسطین مجمع پارلمانی آسیایی در تهران خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، چانگ هوآ سفیر چین در تهران، صبح امروز (چهارشنبه 22 آذرماه) با کاظم شافعی مدیرکل بین‌الملل مجلس شورای اسلامی دیدار و در خصوص موضوعات دوجانبه و مورد علاقه گفت‌وگو کرد.



شافعی مدیرکل بین‌الملل مجلس شورای اسلامی در ابتدای این دیدار با اشاره به روابط دیرینه و مستحکم دو کشور گفت: امیدواریم با تلاش سفارت چین در تهران همچون گذشته شاهد ارتقا سطح مناسبات تهران- پکن در عرصه‌های مختلف به‌ویژه در حوزه پارلمانی باشیم.



وی افزود: روابط پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین همانند بخش‌های دیگر توسعه پیدا نکرده و نیازمند تلاش بیشتر مجلس شورای اسلامی و کنگره ملی خلق چین می‌باشد.



مدیرکل امور بین الملل مجلس شورای اسلامی در ادامه، ضمن اشاره به جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در نوار غزه اظهار داشت: باتوجه به کشتار غیرنظامیان و مردم بی دفاع غزه، کشورهای آزادیخواه جهان باید نهایت تلاش خود را برای متوقف کردن جنایات رژیم اشغالگر و آپارتاید صهیونیستی به کار گیرند.



وی در پایان این دیدار ضمن تقدیر از نقش سازنده چین در حل و فصل مسائل منطقه‌ای، خواستار همکاری دو کشور در مجامع پارلمانی در خصوص مسأله فلسطین شد و گفت: جمهوری اسلامی ایران برای بررسی مسأله فلسطین به زودی میزبان اولین نشست فوق العاده کمیته فلسطین مجمع پارلمانی آسیایی در تهران خواهد بود. از اینرو از جمهوری خلق چین برای مشارکت در این نشست پارلمانی دعوت به عمل خواهد آمد.



در ادامه این نشست، سفیر چین به نقش نهادهای قانونگذاری دو کشور برای تقویت و تحکیم روابط راهبردی ایران و چین اشاره کرد و گفت: باتوجه به سطح بالای مناسبات سیاسی دو کشور تمام تلاش خود را در جهت ارتقا ارتباطات پارلمانی فی مابین به کار خواهیم گرفت.



چانگ هوآ با اشاره به مواضع جمهوری خلق چین درخصوص مسأله فلسطین گفت: تحولات غرب آسیا به ویژه موضوع فلسطین برای کشور متبوعش بسیار مهم بوده لذا از هر سازوکاری که به آتش بس فوری، منجر گردد، استقبال و حمایت می کنیم.



وی در همین راستا افزود: جمهوری خلق چین پس از حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه نماینده خود را برای بررسی تحولات جاری فلسطین به این منطقه اعزام کرده است./



پایان پیام

  • کد خبر : 373090
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار