خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/04/20 - 14:49
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
پاشایی:

ایران دیدگاه ویژه ای به آسیا دارد/ افزایش تعاملات با هدف رشد همکاری های اقتصادی مدنظر است

رئیس کمیته دائمی بودجه و ‌برنامه ریزی APA، گفت: ما نسبت به همسایگان خود و قاره آسیا دیدگاه ویژه داریم و با توجه به اینکه در آینده دنیا، رشد اقتصادی آسیا از غرب پیشی خواهد گرفت، مجالس آسیایی پیگیر افزایش تعاملات هستند.

معصومه پاشایی بهرام در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در حاشیه نشست کمیته دائمی بودجه ‌و برنامه ریزی و ‌دومین نشست کارگروه استاد پایه مجمع مجالس آسیایی، گفت: ایران میزبان این اجلاس بوده و البته کشور ما سالهاست میزبان دبیرخانه مجمع مجالس آسیایی است. امیدواریم در این نشست که ۲۰ کشور از قاره آسیا در آن حضور دارند و استقبال خوبی نسبت به سایر نشست ها که در کشورهای دیگر داشتیم، شده است، موضوعات مالی و ‌بودجه تعیین تکلیف شود.



رئیس کمیته دائمی بودجه و ‌برنامه ریزی مجمع مجالس آسیایی، افزود: بودجه دبیرخانه باعث ثبات دبیرخانه‌ در قاره آسیا خواهد شد و امیدواریم در این نشست تعیین تکلیف شود. اصل موضوع نشست درباره بودجه و اسناد پایه ای است که برخی کشورها درباره آنها نظراتی دارند.



وی در ادامه تصریح‌ کرد: در کل برگزاری این اجلاس برای ایران در حوزه بین الملل ثمراتی را خواهد داشت و باعث می شود نقش ایران در منطقه برای دیگر کشورها آشکار شود.



پاشایی بهرام همچنین اظهار کرد: کشورهای حاضر در این اجلاس باید بدانند ما نسبت به همسایگان خود و قاره آسیا دیدگاه ویژه داریم و شعار ما بار دیگر بهبود و تحکیم روابط کشورهای آسیا است و امیدواریم این نشست به نزدیکی کشورها کمک کند.



این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، گفت: در آینده دنیا، رشد اقتصادی آسیا از غرب پیشی خواهد گرفت لذا آسیا پیگیر افزایش تعاملات هستند./



پایان پیام

  • کد خبر : 364783
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار