خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/02/08 - 12:15
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
عباس زاده مشکینی مطرح کرد

ایران‌هراسی؛ مسیری برای فروش اطلاعات به کشورهای عربی توسط آمریکا

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است آمریکایی‌ها در ادامه روند پروژه ایران‌هراسی، کشورهای عربی را به دریافت اطلاعات درباره ایران علاقمند کرده تا از این طریق کسب درآمد کنند.

محمود عباس زاده مشکینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به قرارگیری کشورهای عربی حوزه خلیج فارس در جریان جزئیات مذاکرات وین از طریق آمریکایی‌ها، گفت: آمریکا با یک سری از کشورهای منطقه در ارتباط بوده و منافع این کشورها در ظاهر و به اشتباه با یکدیگر پیوند خورده است.



نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از سوی دیگر پروژه ایران هراسی است که آمریکا برای قرابت هرچه بیشتر با کشورهای عربی راه انداخته تا با کمترین هزینه آنها را زیر سیطره و هژمونی خود ببرد.



وی در ادامه با بیان اینکه آمریکا با اطلاعات بازی می کند، عنوان کرد: از آنجایی که برخی کشورها زمینه فکری خاصی در قبال ایران داشته و از کشورمان هراس دارند، علاقمند هستند تا اطلاعات بیشتری درباره ایران داشته باشند.



عباس زاده مشکینی همچنین تصریح کرد: ممکن است آمریکایی ها مستقیما در قبال این اطلاعات پول دریافت نکنند اما در ازای چنین اقداماتی، چیزهای بیشتری دریافت می کنند و کسب درآمد زیادی دارند.



وی یادآور شد: باید توجه داشت که این اطلاعات در اختیار رژیم صهیونیستی نیز قرار می گیرد و این موضوعات غیرمنتظره نیست لذا باید هوشیار باشیم اما نباید از مسیر راهبردی خود خارج شویم.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: دیپلمات های ما می دانند در روند چنین مذاکراتی که یکی از طرفین از کشورهای متخاصم است، اطلاعاتی رد و بدل شده در اختیار هم پیمانان این کشور نیز قرار می گیرد لذا جریان مذاکرات بر این اساس تدوین می شود.



به گزارش خانه ملت، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در توییتی اعلام کرده است اعضای شورای همکاری خلیج فارس در جریان مذاکرات وین برای احیای برجام قرار گرفته اند./



پایان پیام

  • کد خبر : 318268
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار