خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/01/04 - 16:56
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
نایب رییس کمیسیون سیاست خارجی مجلس:

ایجاد انحراف در مسیر تعامل تهران و آژانس بین المللی انرژی اتمی در اظهارات بورل مشهود است

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد امروزه مسیر تعامل میان ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی دوطرفه بوده و سازنده است لذا به نظر می رسد اظهارات جوزپ بورل در راستای ایجاد انحراف در این مسیر هوشمندانه است.

ابراهیم عزیزی در گفت و گو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به اظهارات مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مبنی بر اینکه این اتحادیه خواستار آن است که ایران رفتار خود را تغییر دهد و با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری کند، گفت: ارتباط تهران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی موضوعی فنی است، نه سیاسی لذا توصیه می شود جوزپ بورل که در این زمینه تخصصی ندارد، اظهارنظر نکند.



نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در این راستا، اظهار کرد: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا باید نسبت به مولفه های دیپلماسی آشنایی داشته باشد زیرا اتخاذ رویکرد فوق در حد و اندازه وی نبوده و دخالت در امور داخلی کشورمان تلقی می شود.



وی با اشاره به اینکه بورل تحت تاثیر سیاست های واشنگتن و تلاویو بوده و اظهاراتش بر گرفته از مواضع مستکبران است، ادامه داد: در این میان باید یادآور شد اظهارات مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا صرفا دیدگاه وی بوده و قابل تعمیم به همه کشورهای این اتحادیه نیست لذا موضع گیری وی فاقد ارزش و حتی وجاهت قانونی است.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: نباید فراموش کرد که امروزه مسیر تعامل میان ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی دوطرفه بوده و سازنده است لذا به نظر می رسد اظهارات جوزپ بورل در راستای ایجاد انحراف در این مسیر هوشمندانه است.



نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین باید یادآور شد ایران پایبند به اصول و قوانین بین المللی است لذا اگر آژانس بین المللی انرژی اتمی با دیدگاه و رویکرد فنی به همکاری هایش ادامه دهد، جمهوری اسلامی نیز در آن مسیر حرکت خواهد کرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 359165
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم