خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/08/29 - 16:35
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
نوش‌آبادی ضمن محکومیت اقدام انگلیس در تروریست خواندن حماس:

انگلیس عامل اصلی تجزیه فلسطین/ حماس در عمق جان فلسطینیان نفوذ دارد

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است انگلیس در حالی حماس که برای دفاع از فلسطین تلاش می‌کند را تروریست می‌خواند که خود با بیانیه بالفور، عامل اصلی تجزیه این کشور بوده است.

حسین نوش آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه‌ملت، ضمن محکومیت اقدام انگلیس در قرار دادن جنبش مردمی حماس در فهرست گروه های تروریستی، گفت: کشورهای سلطه گر هر جنبشی را که مخالف منافع خود ببینند، تروریست می خوانند و ملاک و معیار آنها برای تروریست دانستن و یا مظلوم خواندن یک کشور، گروه یا ملت، تأمین منافعشان است.



نماینده مردم ورامین ، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی در ادامه با یادآوری این مطلب که انگلیس عامل اصلی تجزیه فلسطین است، عنوان کرد: برای اولین بار با بیانیه بالفور، اشغال فلسطین را رقم زده و منشأ آن هستند اما کشور فلسطین نیز جنبش های آزادیخواهی دارد که پیشینه قوی داشته و در عمق عقاید ملت فلسطین نفوذ دارند.



وی ادامه داد: انگلیسی ها، گروه های مقاومت را در فهرست تروریست ها قرار می دهند با با تهمت زنی به آنها، تحریم های مختلفی برایشان رقم بزنند در حالی که فلسفه تشکیل گروه های تروریستی واقعی در منطقه مثل داعش و تکفیری ها، همان انگلیسی ها و آمریکایی ها بوده اند که برای شروع آن ژست های مختلفی نیز گرفتند.



نوش آبادی در ادامه با بیان اینکه هم اینک آمریکا و انگلیس همچنان از باقیمانده گروه های تروریستی، حمایت های مالی، تجهیزاتی و سیاسی می کنند، اظهار داشت: آنها هم پیمان اسرائیلی ها و از بانیان اصلی شکل گیری رژیم اشغالگر قدس هستند که فلسطین را به تصرف غیرقانونی خود درآورده اند و اینک گروه های مقاومت مثل حماس که در راستای بازپس گیری سرزمین های اشغالی هستند را متهم به تروریسم می کنند چرا که خلاف منافع آنها عمل می کنند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: مواضع جمهوری اسلامی درباره فلسطین روشن است و این کشور باید توسط فلسطینیان اداره شود که شامل گروه ها و مذاهب متنوع است و برای تحقق آن نیز باید رفراندوم برگزار شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 331702
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار