خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/09/08 - 15:30
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
رحیمی‌جهان آبادی:

انگلیس دچار خطای راهبردی در مقابل ایران شده است/ لندن به دنبال اجرای سیاست‌های کاخ سفید نباشد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد انگلیسی ها دچار خطای راهبردی در مقابل ایران شده اند و در موضوع برجام، اجرا کننده سیاست های آمریکا هستند.

جلیل رحیمی جهان آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ‌ملت، در واکنش به اهداف پشت پرده یادداشت ضدایرانی وزرای خارجه رژیم صهیونیستی و انگلیس، گفت: اسرائیلی ها تمایل دارند خطر دستیابی ایران به سلاح هسته ای را جدی و واقعی به افکار عمومی دنیا القاء کنند لذا تلاش می کنند کشورهای غربی را با خودشان همراه کنند.



نماینده مردم تربت‌جام، تایباد، باخرز و صالح آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: باید اذعان کرد نیازی به تلاش متشترک انگلیس و اسرائیل برای مقابله با دستیابی به سلاح اتمی توسط کشورمان نیست زیرا سلاح اتمی در دکترین جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد و از حیث شرعی نیز حرام است.



وی با اشاره به اینکه ایران دارای توانایی نظامی و نفوذ سیاسی و معنوی در منطقه است و می تواند اسرائیل را تحت فشار قرار دهد، ادامه داد: در واقع قدرت موشکی کشورمان در حدی است که بازدارندگی ایجاد کند؛ توانایی ارتش ایران نیز در حدی است که خطر را از مرزها دور کند لذا دلیلی وجود ندارد به سمت تولید سلاحی برویم که جزء خسارت برای بشریت، دستاوردی ندارد.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: نباید فراموش کرد رژیم صهیونیستی سلاح اتمی را ابزار بازدارندگی و دفاعی برای خودش می داند و فکر می کند همه کشورها درصدد دستیابی به این مهم هستند.



رحیمی جهان آبادی با اشاره به اینکه انگلیسی ها با این اقدام دچار خطای راهبردی شده اند، گفت: در این میان باید یادآور شد انگلیسی ها در این یادداشت ضدایرانی، حرف آمریکایی ها را می زنند زیرا آنها نماینده کاخ سفید در منطقه هستند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیوند هر کدام از کشورهای غربی با اسرائیل جز تنش نتیجه دیگری نداشته است لذا انگلیس مسیر اشتباهی را طی می کند که صرفا برای افزایش فشار بر ایران و تامین نظر ایالات متحده است، خاطرنشان کرد: اگر انگلیسی ها از در دوستی وارد مذاکره با ایران شده اند، نباید با کشورمان وارد تنش شوند و در تله رژیم صهیونیستی قرار بگیرند./



پایان پیام

  • کد خبر : 332285
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار