خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/01/04 - 09:34
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس:

انحلال اینستکس بیانگر ناکامی اروپا در مقابل ایالات متحده است/ غرب دست از فرافکنی بردارد

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس اعتقاد دارد واکنش خنثی اتحادیه اروپا به انحلال اینستکس و مقصر جلوه دادن ایران در این زمینه، سرپوش گذاشتن بر ناکامی اروپا در مقابل ایالات متحده است.

علی اکبر علیزاده برمی در گفت و گو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با واکنش خنثی اتحادیه اروپا به انحلال اینستکس و مقصر جلوه دادن ایران در این زمینه، گفت: طرح ایجاد کانال مالی اروپا و ایران در زمانی مطرح شد که آمریکایی ها به طور یکجانبه از برنامه اقدام مشترک خارج شدند.



نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع اروپایی ها پس از انفعال در مقابل سیاست های ضدایرانی ایالات متحده، تلاش کردند از این طریق برای خودشان زمان بخرند.



وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران تمامی تعهدات برجامی خودش را عملیاتی کرد اما اروپایی علی رغم این امر هیچ اقدامی در رابطه با تعهداتشان انجام ندادند، ادامه داد: در این راستا حتی طرح پیشنهادی خودشان موسوم به کانال مالی اروپا و ایران یا همان اینستکس را هم راه اندازی نکردند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: به عبارتی قرار بود مراودات تجاری با کشورمان که در سایه تحریم‌های ظالمانه ایالات متحده تحت تاثیر قرار گرفته بود از این طریق تسهیل شود اما مشاهده شد که اروپایی ها نتوانستند در مقابل فشارهای کاخ سفید دوام بیاورند و از خودشان استقلال عمل داشته باشند.



عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بر این اساس می توان اذعان کرد واکنش خنثی اتحادیه اروپا به انحلال اینستکس و مقصر جلوه دادن ایران در این زمینه، سرپوش گذاشتن بر ناکامی اروپا در مقابل ایالات متحده است./



پایان پیام

  • کد خبر : 359150
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم