خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/02/10 - 17:14
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
در دیدار با اقبال شاکری مطرح شد

انتقاد سفیر اسپانیا از تحریم‌های ضد ایرانی که مانع بزرگ همکاری‌های دو کشور است

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و اسپانیا گفت: ظرفیتهای ایران در زمینه‌های پزشکی، هوا و فضا، نانو فناوری، سلول‌های بنیادی، کشاورزی و صنایع دفاعی می‌تواند بستر مناسبی برای ارتقاء سطح مناسبات اقتصادی ایران و اسپانیا باشد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، آنخل لوسادا فرناندز سفیر اسپانیا در تهران، صبح امروز (یکشنبه 10 اردیبهشت ماه)  با اقبال شاکری رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و اسپانیا دیدار و گفتگو کرد.



شاکری در ابتدای این دیدار ضمن تشکر از مواضع منصفانه و عدالتجویانه کشور اسپانیا در موضوعات بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران، گفت: تحریم های یکجانبه نباید مانع ادامه همکاری‌های ایران و اسپانیا شود. از دولت اسپانیا انتظار داریم که تحت تاثیر تحریم‌های ظالمانه قرار نگیرد.



رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و اسپانیا در بخشی از سخنان خود افزود: دیدارهای گروه های دوستی پارلمانی که در حال گسترش است می‌تواند موجب تقویت همکاری‌های پارلمانی فی‌مابین گردد از این رو طرف ایرانی برای تبادل هیئت‌های پارلمانی میان دو کشور آمادگی دارد. 



شاکری در ادامه این دیدار ضمن اشاره به ظرفیتهای کشورمان در زمینه‌های پزشکی، هوا و فضا، نانو فناوری، سلول‌های بنیادی، کشاورزی و صنایع دفاعی افزود: این ظرفیت‌ها می‌تواند بستر مناسبی برای ارتقاء سطح مناسبات اقتصادی ایران و اسپانیا باشد.



سفیر اسپانیا در تهران: تحریم‌های ضد ایرانی مانع بزرگ همکاری‌های اقتصادی تهران و مادرید است



آنخل لوسادا فرناندز نیز در این دیدار ضمن اشاره به اهمیت روابط پارلمانی گفت: امیدواریم در آینده شاهد گفتگو و تعاملات بیشتر میان پارلمان‌های دو کشور باشیم.



سفیر اسپانیا در تهران با اشاره به تحریم‌های غرب علیه کشورمان افزود: تحریم‌های ایران مانع بزرگی برای همکاری‌های اقتصادی و تبادلات مالی میان دو کشور ایجاد کرده‌است. 



وی در همین راستا گفت: رفع این تحریم ها می تواند موجب استفاده حداکثری طرفین از ظرفیتهای موجود گردد. اسپانیا صاحب فناوری های پیشرفته ای در زمینه های مختلف است که می‌توانیم در این حوزه ها با دانمشندان ایرانی تبادل تجربیات داشته باشیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 360824
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم