خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/03/02 - 11:52
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
رضازاده:

اقدامات مشترک تهران و کاراکاس نقطه عطف ارتقاء روابط ایران و آمریکای لاتین است

عضو هیات رییسه کمیسیون سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد توانمندی دریایی و کشتیرانی ایران می تواند ظرفیت خوبی برای صادرات تولیدات مشترک تهران و کاراکاس باشد.

یعقوب رضازاده در گفت و گو با خبرنگار   خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با تأکید وزرای خارجه ایران و ونزوئلا بر توسعه هر چه بیشتر همکاری‌های تجاری و اقتصادی ۲ کشور، گفت: کاراکاس و تهران تاکنون روابط خوبی برقرار کرده اند و با فعالیت های مشترک توانسته اند هژمونی آمریکایی ها در دنیا را بر هم بزنند.



نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه همکاری های دو کشور باید در تمامی حوزه ها خصوصا نفت، انرژی، اقتصادی، کشاورزی، پارلمانی،  صدور خدمات فنی و مهندسی، همکاری های مالی و سرمایه گذاری، صنعتی و ... توسعه یابد، اظهار کرد: به عنوان مثال ایران و ونزوئلا در اوپک جایگاه اثرگذاری دارند لذا موضع گیری های مشترک این دو کشور می تواند بر بازار انرژی دنیا اثرگذار باشد.



وی با اشاره به اینکه  استقلال‌خواهی، استکبارستیزی و مبارزه با سیاست های یکجانبه آمریکایی ها در رویکرد تهران و کاراکاس وجود دارد و این مهم بستر فعالیت های مشترک را بیش از پیش تقویت می کند، ادامه داد: بر این اساس می توان اذعان کرد همکاری های اقتصادی دو کشور طی چند سال اخیر توانسته به نقطه عطفی برای گسترش روابط ایران با دیگر کشورهای آمریکای لاتین تبدیل شود لذا این موضوع کاخ سفید را هراسان کرده است.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: نباید فراموش کرد ایران در عرصه دریایی توانمندی های خوبی داشته و بر این اساس شاهد صادرات نفت به ونزوئلا بوده ایم؛ در واقع توانمندی دریایی و کشتیرانی ایران می تواند ظرفیت خوبی برای صادرات تولیدات مشترک دو کشور باشد.



عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به نظر می رسد کمیسیون‌های مشترک اقتصادی و .. دو کشور باید فعالیت بیشتری داشته باشند تا توافق های راهبردی پیش بینی شده عملیاتی شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 362150
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم