خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/09/08 - 16:14
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
مالکی:

افق روشنی در مقابل تهران و باکو در حال شکل‌گیری است/ علی اف دنباله‌رو خواسته ملتش باشد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد کرد افق روشنی در مقابل ایران و جمهور آذربایجان در حال شکل گیری است لذا شاهد تغییر رویکرد الهام علی اف هستیم.

فداحسین مالکی در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ‌ملت، در خصوص تغییر رویکرد الهام علی اف، رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در مقابل جمهوری اسلامی ایران، گفت: تغییر دیدگاه الهام علی اف در قضیه سازمان اکو و امضا توافقنامه همکاری مشترک در حوزه انرژی خلاصه نمی شود.



نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بعد از بلند پروازی های الهام علی اف و مواجه با مواضع منطقی و قدرتمندانه ایران، فشارهای درونی آذربایجان بر علیه دولت علی اف شکل گرفت و موجب شد رییس جمهور این کشور متوجه شود دو دولت باید به سمتی حرکت کنند که تاریخ برایشان رقم زده است.



وی با اشاره به اینکه مردم آذربایجان با ملت ایران روابط تاریخی دیرینه دارند و هیچگاه تفکیک ناپذیر نیستند، ادامه داد: قطعا ایران نگاه خشونت بار نسبت به مردم این کشور ندارد و برگزاری رزمایش اقتدار نیز صرفا برای صهیونیست ها بود که طی چند مدت گذشته شیطنت هایی را انجام داده بودند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: بر این اساس مقامات کشورمان نیز تاکید دارند که روابط اقتصادی و تجاری دو کشور باید ارتقاء یابد.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنابراین می توان اذعان کرد افق روشنی در مقابل ایران و جمهور آذربایجان در حال شکل گیری است./



پایان پیام

  • کد خبر : 332293
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار