خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/09/19 - 17:01
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
ابطحی در کارگروه اقتصاد اتاق وضعیت فلسطین؛

افزایش شمار مجروحان و کمبود دارو در غزه نگران کننده است/لزوم ساماندهی آوارگان فلسطینی

دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین گفت: افزایش شمار مجروحان و آسیب دیدگان در غزه و کمبود دارو و تجهیزات پزشکی نگران کننده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نشست هم‌اندیشی کارگروه اقتصاد اتاق وضعیت دبیرخانه دائمی کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین مجلس شورای اسلامی بعدازظهر امروز (یکشنبه، ۱۹ آذرماه) با حضور ابطحی دبیرکل، اعضای کارگروه و مسئولان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.



سیدمجتبی ابطحی در این نشست با اشاره به اینکه امروزه باید تلاش شود افکار عمومی داخلی و بین المللی بیشتر از گذشته با آرمان های فلسطین شوند، گفت: باید دوگانگی های کاذب در میان جامعه از بین برود زیرا گفتمان مقاومت اکنون تحولات مهم منطقه ای و بین المللی را رقم زده است.



دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین تصریح کرد: امروزه در اروپا افرادی به خیابان ها می‌آیند که پیگیر تحقق گفتمان ضدسلطه هستند لذا باید این تفکر برای مردم تشریح شود.



وی در ادامه اظهار کرد: در واقع موضوعات فرهنگی، اجتماعی و غیره در غزه باید مورد توجه جامعه و افکار عمومی دنیا قرار بگیرد.



ابطحی‌‌ گفت: گفتمان عدالت خواهی شکل گرفته در غرب، پناهگاهی به غیر از ایران ندارد و این امر نشان می‌دهد که جهموری اسلامی حوزه نفوذش فراتر از منطقه رفته است.



دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین با بیان اینکه فلسطینیان زیادی به دلیل حملات شدید صهیونیست ها آواره شده اند و منازلشان تخریب شده لذا ساماندهی این افراد دارای اهمیت است، تصریح کرد: در این میان افزایش شمار مجروحان و آسیب دیدگان در غزه و کمبود دارو و تجهیزات پزشکی نیز نگران کننده است از این رو افراد نیکوکار و خیرین و نهادها و مجامع بین المللی باید تدبیری برای مشکلات این افراد کنند.



وی با بیان اینکه صهیونیست ها درصدد کاهش جغرافیای غزه هستند، خاطر نشان کرد: در واقع رژیم غاصب اسرائیل می‌خواهد کنترل و نظارتش بر این منطقه بیشتر شود تا محور مقاومت نتواند فعالیت داشته باشد.



گفتنی است، عرب خدایی رییس و اعضای کارگروه نیز در این نشست، دیدگاه‌ها و نظرات خود در خصوص شرایط کنونی مردم مظلوم غزه و سرزمین‌های اشغالی را بیان کردند./



پایان پیام

  • کد خبر : 372824
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار