خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/04/06 - 22:10
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
در دیدار سفیر عراق در تهران با نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس مطرح شد؛

افزایش تبادلات تجاری در مرز ایران و عراق به معیشت مرزنشینان دو کشور کمک می‌کند

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس در دیدار با سفیر عراق در کشورمان، ایران و عراق را دارای روابط مستحکم فرهنگی، سیاسی و اقتصادی دانست و گفت: واردات و صادرات از مرزهای رسمی دو کشور به بهبود شرایط معیشت و زندگی مردم دو سوی مرز منجر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نصیر عبد المحسن عبد الله سفیر  عراق در تهران ظهر امروز (یکشنبه ششم تیرماه) با کمال حسین پور، نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.



نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در ابتدای این دیدار با اشاره به اشتراکات فرهنگی و تاریخی دو ملت و ارتباطات دیرینه مرزنشینان دو کشور گفت : مردم سردشت و پیرانشهر اشتراکات و قرابت فامیلی بسیاری با مرزنشینان داخل عراق دارند.



وی تأکید کرد: اشتراکات مذهبی، زبانی و فرهنگی فیمابین تعاملات دوجانبه  را افزایش داده و ضرورت دارد که دولتها برای تحکیم این موقعیت تلاش ویژه ای داشته باشند.



وى روابط دو کشور را رو به رشد و مناسب دانست و تصریح کرد: امروزه ارتباطات مستحکمی در زمینه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بین جمهوری اسلامی ایران و عراق برقرار است و گسترش این تعاملات به منافع دو ملت کمک فراوانی می کند.



وی افزود: واردات و صادرات از مرزهای رسمی به بهبود شرایط معیشت و زندگی مردم دو سوی مرز منجر خواهد شد.



عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، ایران و عراق را دارای دوستان و دشمنان مشترک خواند و توجه به منافع دو کشور را در شرایط کنونی حائز اهمیت دانست و  عنوان کرد: گسترش تعاملات اطلاعاتی و امنیتی دو کشور  به تضعیف و نابودی گروه های تروریستی و به برقراری ثبات و آرامش در عراق منجر می شود.



نصیر عبد المحسن عبد الله سفیر عراق در تهران نیز در این دیدار روابط دو کشور را برادرانه دانست و گفت: دولت عراق همواره از تقویت روابط با جمهوری اسلامی ایران استقبال کرده و حمایت های دولت و مجلس دو کشور بر افزایش تعاملات منشاء اثر بوده است.



وی همچنین تأکید کرد: تحکیم روابط عراق و ایران منافع مشترک را تقویت نموده و افزایش همکاریها و تعاملات در زمینه های مختلف اقتصادی، سیاسی و فرهنگی را ارتقاء داده است.



نصیر عبد المحسن عبد الله در پایان این دیدار، تقویت گذرگاه های مرزی را حائز اهمیت و تلاش در جهت بازگشایی این گذرگاه ها را به سود مردم منطقه به ویژه شهرهای دوسوی مرز دانست./



پایان پیام

  • کد خبر : 322044
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار