خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/10/25 - 16:55
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
نظری:

اظهارات ضدایرانی وزیرخارجه اردن اتهام واهی است/ توجه به همسایگان محور سیاست خارجی تهران

نماینده مردم خمین در مجلس گفت: اظهارات وزیر خارجه اردن اتهام واهی است زیرا جمهوری اسلامی بر اساس سیاست همسایه محوری با کشورها رفتار کرده است.

علیرضا نظری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به اظهارات ضدایرانی ایمن الصفدی وزیر خارجه اردن، گفت: چنین کشورهایی از ابتدای شکل گیری انقلاب اسلامی همواره اتهام زنی به کشورمان را در اولویت سایت خارجی خود قرار داده اند و بارها علام کردند ایران قصد کشورگشایی و دخالت در امور دیگر کشورها را دارد.



نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این مهم در حالیست که جمهوری اسلامی به رهبری امام راحل (ره) بارها اعلام کردند صدور انقلاب اسلامی به معنای کشورگشایی نیست بلکه صدور منطق است که می تواند شامل همه آحاد بشر اعم از مسلمان و غیرمسلمان شود.



وی با اشاره به اینکه دفاع از مظلوم و قیام علیه مظلوم منطق انقلاب است، ادامه داد: بر این اساس مسئولان کشورمان همواره در عرصه بین الملل بر همین رویه اقدام کرده اند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه چنین کشورهایی نگران هستند منطق قرآنی و مبتنی بر آرمان های اسلامی ترویج یافتن یابد و جایگاه آنها متزلزل شود، افزود: بنابراین تلاش می کنند از هر فرصتی برای ایران هراسی استفاده کنند.



رییس مجمع نمایندگان استان مرکزی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه توجه به مولفه حسن همجواری همواره یکی از محوری ترین سیاست های عرصه بین المللی ایران بوده است، خاطرنشان کرد: اظهارات ضدایرانی وزیر خارجه اردن اتهام واهی است زیرا جمهوری اسلامی بر اساس سیاست همسایه محوری با کشورها رفتار کرده است./



پایان پیام

  • کد خبر : 335700
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار