خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/05/10 - 13:18
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
ابوعارف در همایش بین المللی همدلی و حمایت از کودکان محور مقاومت:

استکبار جهانی درصدد کودک آزاری و شکنجه به روش های نوین است/ لزوم همراهی کشورهای مقاومت برای حفظ مصونیت نسل جدید

نماینده مجلس اعلای عراق گفت: هم اکنون نیاز جدی به همراهی کشورهای اسلامی خصوصاً محور مقاومت وجود دارد تا با ایجاد فشار حداکثری علیه سازمان های بین المللی و فضای مجازی، مسائل مربوط به کودکان آسیب دیده و خانواده هایشان را بیان کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، ابوعارف نماینده مجلس اعلای عراق در اولین همایش بین المللی همدلی و حمایت از کودکان محور مقاومت که پیش از ظهر امروز (دوشنبه 10 مرداد) برگزار شد، گفت: از زمان حکومت صدام، عراق شاهد بیشترین ظلم ها بوده که در این میان از کودکان و نوجوانان برای سرکوب مخالفان بیشترین سوءاستفاده صورت گرفته است. در واقع با شکنجه کودکان در مقابل والدین آنها و همچنین تهدید و جداسازی آنها از خانواده، همواره به مخالفان فشار وارد شده است.



وی تصریح کرد: در سال 1991 رژیم صدام اقدام به کشتن مردم کرد که در این میان کودکان نیز مشاهده می شدند؛ همچنین در حمله به حلبچه 5 هزار نفر شهید و 10 هزار نفر مجروح شدند که در میان آنها کودکان قربانی وجود داشتند. باید یادآور شد در حمله انفال نیز صدام چند هزار نفر را شهید کرد که یکی از جنایات بزرگ او محسوب می شود.



ابوعارف ادامه داد: پس از حمله به کویت، عراق دچار محاصره اقتصادی شد که در آن زمان نیز رژیم صدام تلاش کرد با سوءاستفاده از کودکان شرایط را به نفع خود رقم بزند. به عنوان مثال می توان به مرگ کودکانی اشاره کرد که به دلیل کمبود دارو از بین رفتند.



نماینده مجلس اعلای عراق گفت: در اشغال عراق توسط آمریکا نیز مستکبران اقدام به بمباران مردم بیگناه کردند که دراین حوزه نیز کودکان زیادی قربانی شدند؛ اقدامات تروریستی داعش، القاعده و بازماندگان رژیم صدام نیز موجب شهید شدن کودکان زیادی شده است که این موضوع در مراسم مذهبی و حتی کوچه و بازار بیشتر به چشم می خورد.



وی اظهار کرد: داعش در زمان ورود به شهرهای موصل، الانبار، دیاله و صلاح الدین جنایات زیادی انجام داد که در آنها افراد اهل تسنن، ایزدی ها و ... دچار آسیب شدند. یکی از جنایت های آنها کودک آزاری و فروش دختران کم سن و سال بود و بر اثر اقدامات آنها کودکان زیادی بی سرپرست شدند.



ابوعارف در ادامه با اشاره به اینکه بازتاب رسانه ای جنایات صورت گرفته در عراق خصوصاً جنایات مربوط به کودکان ناچیز بوده است، گفت: در واقع این موضوع نیز با اهداف خاصی از سوی استکبار جهانی صورت گرفت تا بتوانند اهدافشان را پیش ببرند.



نماینده مجلس اعلای عراق با اشاره به اینکه هم اکنون نیاز جدی به همراهی کشورهای اسلامی خصوصاً محور مقاومت وجود دارد تا با ایجاد فشار حداکثری علیه سازمان های بین المللی و فضای مجازی، مسائل مربوط به کودکان آسیب دیده و خانواده هایشان را بیان کنند، افزود: امروز شاهد کودک آزاری و شکنجه به روش های نوین هستیم، در واقع استکبار جهانی درصدد هدف قرار دادن معصومیت کودکان در فضای مجازی با استفاده از انتشار برنامه های مرتبط با مفاسد اخلاقی است.



وی ادامه داد: بر این اساس باید تلاش کنیم تا نسل جدید از جنایات نرم مصون بماند و با شکل گیری بستری مناسب با آرمان های انسانی و اسلامی بیشتر آشنا شود. به عنوان مثال سرود سلام یا مهدی یکی از اقداماتی است که تاثیر مثبتی داشته تا مردم و کودکان از این فرصت بهره بیشتری ببرند تا کودکان به سمت آرمان ها سوق پیدا کنند./



خبرنگار: محمدجواد یافتیان



پایان پیام

  • کد خبر : 346665
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار