خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/08/18 - 13:53
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
نوش آبادی:

اروپا از ادامه ریاست جمهوری ترامپ نگران بود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس می گوید انتخابات آمریکا نشان داد که نظام اخلاقی آمریکا رو به افول است.

حسین نوش آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اتمام انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و شکست ترامپ در این کارزار، گفت: صرف نظر از اینکه چه کسی رئیس جمهور آمریکا شده است و مردم به چه کسی رای دادند، این انتخابات نشان داد که نظام اخلاقی آمریکا رو به افول است.



نماینده مردم ورامین و پیشوا با انتقاد از فضای حاکم بر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، اظهار داشت: در این انتخابات شاهد رفتارهای غیرانسانی، غیر منطقی و  به دور از شئونات انسانی بودیم و نوع مناظره ها و کشمکش ها باعث نگرانی جامعه آمریکا و مردم دنیا شد، به اعتقاد بسیاری از ملت ها و کشورها این انتخابات نشان داد اخلاق در جامعه آمریکا مرده است.



وی با اشاره به پیام مردم آمریکا با انتخاب نکردن ترامپ گفت: مردم آمریکا از سیاست های ترامپ جنجالی، پرخاشگر، سلطه‌گر، مداخله‌گر در امور سایر کشورها خسته شده اند و به این شخصیت برای رئیس جمهور "نه" گفتند. چرا که رفتار ترامپ باعث جنگ افروزی و ایجاد ناامنی در داخل کشور آمریکا شده بود.



این نماینده مجلس بیان کرد: در واقع این انتخابات نشان داد آمریکا برای خود قدرت پوشالی ایجاد کرده که پشت قدرت پوشالی به دنبال سلطه جهانی است، اما سردمداران آمریکایی نشان دادند که از عهده اداره کشور خود بر نمی آیند و در تامین امنیت و بهداشت نیز مشکل دارند.



نوش آبادی در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، اظهار داشت: همان طور که رهبری تاکید کردند نتیجه انتخابات آمریکا برای ما تفاوتی ندارد، هرچند که روش ها و سیاست های شان متفاوت است اما راهبردهای آن‌ها ثابت و مشخص است.



وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران باید بر اساس سیاست های کلان خود امور را دنبال کند، نباید فراموش کرد که آمریکایی ها ذاتا با جمهوری اسلامی مخالفند و ممکن است روسای جمهور آمریکا روش های متفاوتی برای این دشمنی داشته باشند اما راهبردی یکسان را دنبال می کنند.



این نماینده مجلس گفت: از سوی دیگر باید منتظر باشیم و ببینیم بعد از استقرار "جو بایدن" در کاخ سفید که از ابتدای بهمن ماه رقم می خورد چه تغییراتی در سیاست بین المللی، منطقه ای و داخلی به وجود می آورد و آیا همان سیاست هایی که شعار داده را دنبا می کند یا خیر؟ البته مردم آمریکا به دگرگونی روش ها رای دادند تا فردی روی کار بیاید که روش ها و برنامه های متفاوتی نسبت به ترامپ داشته باشد.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به خوشحالی اروپایی ها از شکست ترامپ در این کارزار افزود: همین که اروپایی ها از انتخاب مردم آمریکا ابراز خوشحالی می کنند نشان می دهد تحت فشار بودند، این موضوع نشان می‌دهد که هم اروپا و هم جهان از ادامه ریاست جمهوری ترامپ نگران بود. ملت آمریکا با انتخاب نکردن ترامپ پیام دادند که دنبال آسایش، امنیت، رفاه و بهداشت هستند نه دنبال جنگ افروزی و مداخله گری در دنیا./



پایان پیام

  • کد خبر : 307657
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار