خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/03/11 - 16:34
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
مدیر کل امور بین‌الملل مجلس در دیدار با سفیر ارمنستان در تهران:

ارتباطات پارلمانی نقش بسزایی در تسهیل همکاری دولت‌ها دارد/ لزوم افزایش حجم مبادلات ایران و ارمنستان به بیش از یک میلیارد دلار

مدیر کل امور بین‌الملل مجلس با بیان اینکه ارتباطات پارلمانی نقش بسزایی در تسریع و تسهیل همکاری دولت‌ها ایفا می‌نماید، گفت: مجلس ضمن اعلام آمادگی از توسعه و گسترش همکاری های پارلمانی تاکید دارد که دو کشور در راستای رایزنی‌های مستمر اقتصادی، حجم مبادلات دوجانبه را به بیش از یک میلیارد دلار افزایش دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، آرسن آواگیان سفیر جمهوری ارمنستان ظهر امروز چهارشنبه 11 خرداد ماه با کاظم شافعی مدیر کل امور بین الملل مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.



شافعی در ابتدای این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور آرسن آواگیان به عنوان سفیر جدید ارمنستان در تهران  بر مناسبات مثبت و رو به رشد تهران و ایروان تاکید کرد و افزود:  پیوندهای عمیق و دیرینه تاریخی، فرهنگی و اجتماعی بین دو ملت وجود دارد که می‌تواند بستر استفاده از فرصت‌های موجود برای توسعه همکاری‌های فی مابین در عرصه‌های مختلف به ویژه پارلمانی و اقتصادی را فراهم سازد.



وی افزود: ارتباطات پارلمانی نقش بسزایی در تسریع و تسهیل همکاری دولت‌ها ایفا می‌نماید، از این روی مجلس شورای اسلامی ضمن اعلام آمادگی از توسعه و گسترش همکاری های پارلمانی از هرگونه اقدامی که منجر به تحکیم مراودات میان مجلس دو کشور شود، حمایت می کند.



مدیرکل امور بین الملل مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت و توانمندیهای موجود میان ایران و ارمنستان، بر لزوم گسترش همکاری‌های اقتصادی و تجاری دو کشور تاکید کرد و گفت: شرایط منطقه‌ای و بین المللی ایجاب می‌کند که ما به عنوان دو کشور دوست در خصوص ارتقاء سطح مناسبات اقتصادی رایزنی‌های مستمر داشته و تلاش کنیم حجم مبادلات دوجانبه را به بیش از یک میلیارد دلار افزایش دهیم.



شافعی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تبیین مشکلات منطقه، استقرار صلح و ثبات پایدار در منطقه را مهم برشمرد و تصریح کرد: امیداوریم اختلافات موجود با درک مشترک میان کشورهای منطقه و بر اساس احترام به اصول حقوق بین الملل حل و فصل گردد.



وی در پایان این دیدار ضمن حمایت جمهوری اسلامی ایران از حاکمیت و تمامیت ارضی جمهوری ارمنستان افزود: دو کشور در مقاطع سخت تاریخی همواره در کنار هم بوده و این رویکرد میان مقامات دو کشور همچنان ادامه خواهد داشت.



آواگیان: جمهوری اسلامی ایران کشوری مهم و تأثیرگذار در منطقه است



آرسن آواگیان سفیر جمهوری ارمنستان در تهران نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این دیدار، قدمت روابط دیپلماتیک میان دو کشور را مهم خواند و گفت: جمهوری اسلامی ایران نه تنها برای ارمنستان یک کشور دوست و برادر است بلکه کشوری مهم و تأثیرگذار در منطقه است.



وی در ادامه ضمن استقبال از توسعه و گسترش همکاری‌های پارلمانی در کشور افزود: وجود نمایندگان ارامنه در مجلس شورای اسلامی خود نشان از عمق روابط میان مجالس دو کشور است که می‌تواند نقش مهمی در تقویت و تحیکم همکاری های فیمابین در عرصه های مختلف بویژه پارلمانی و اقتصادی داشته باشد.



سفیر جمهوری ارمنستان در تهران در پایان این دیدار گفت: از جمهوری اسلامی ایران در حمایت و پشتیبانی از حاکمیت و تمامیت ارضی ارمنستان و همچنین عدم تغییر در مرزهای کشورهای همسایه تشکر می نمایم. ما همیشه در شرایط سخت شاهد مساعدتهای ایران بوده ایم./



پایان پیام

  • کد خبر : 343199
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار