خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/03/31 - 11:00
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
میرتاج‌الدینی در دیدار با سفیر عمان:

ارتباطات دوستانه بین ایران و عمان باعث رفع موانع توسعه ای می شود

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس بیان کرد: تعمیق و تقویت ارتباطات دوستانه میان ایران و عمان نقش مؤثری در کمک به افزایش سطح تعاملات دو کشور و رفع موانع توسعه همکاری هاى فی‌مابین دارد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،  ابراهیم المعینى، سفیر سلطنت عمان در تهران با سید محمدرضا میرتاج الدینى، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو و نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.



میرتاج الدینى در این دیدار مناسبات فیمابین دو کشور را برادرانه و رو به رشد خواند و اظهار داشت: تعمیق و تقویت ارتباطات دوستانه میان جمهورى اسلامى ایران و سلطنت عمان در عرصه هاى مختلف بویژه در عرصه پارلمانى، نقش مؤثری در کمک به افزایش سطح تعاملات دو کشور و رفع موانع توسعه همکاری هاى فیمابین دارد.



نماینده مردم تبریز در مجلس شوراى اسلامى در ادامه این دیدار گفت: تعاملات دو کشور در زمینه هاى اقتصادى، تجارى، صنعتى و گردشگرى از اهمیت فراوانى برخوردار است.



وى همچنین افزود: همکارى بخش هاى علمى، دانشگاهى، بهداشتى و درمانى دو کشور بویژه در مقابله مشترک با همه گیرى کرونا نقش مهمى در توسعه همکارى هاى فیمابین دارد.



ابراهیم المعینى، سفیر سلطنت عمان در تهران نیز در این دیدار بر ضرورت افزایش ارتباط میان مجالس دو کشور  تاکید کرد و گفت: تعاملات پارلمانى و ارتباط نمایندگان بخش هاى مختلف مجالس دو کشور از جمله کمیسیون ها و گروه های دوستى - پارلمانى، نقش مهمى در توسعه مناسبات دوجانبه و پیشبرد همکارى هاى منطقه اى و بین المللى دارد.



وى در ادامه بیان کرد: جمهورى اسلامى ایران یکى از کشورهاى مهم و تاثیر گذار در جهان اسلام و منطقه است و افزایش تعامل در بخش هاى مختلف با آن همواره مورد توجه مسئولان کشورش قرار دارد.



المعینى در پایان این دیدار بر آمادگى دولت و پارلمان این کشور براى توسعه تعاملات اقتصادى و افزایش ارتباط میان تجار، بازرگانان و بخش خصوصى دو کشور تاکید کرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 321497
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار