خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/11/30 - 15:31
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
عباس‌زاده:

اجلاس مشترک ایران و ازبکستان نقشه راه کشورها را برای توسعه روابط مشخص می‌کند

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اجلاسیه‌های مشترک اقتصادی ایران و کشورهای همسایه، گفت: نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی نقشه راه یکساله کشورها را برای توسعه روابط مشخص می‌کند.

محمود عباس زاده مشکینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اجلاس کمیسیون مشترک ایران و ازبکستان، گفت: اجلاسیه‌های کمیسیون‌های اقتصادی ایران و کشورهای همسایه در راستای سیاست‌های دولت سیزدهم و به کمک دیپلماسی اقتصادی چند ماه اخیر برگزار شده است. این گروهای مشترک بهترین عمل کننده و تحقق بخش سیاست‌های دو کشور هستند.



سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، افزود: این اجلاسیه‌ها به گسترش تبادلات اقتصادی و تجاری بین ایران و کشورهای همسایه کمک خواهد کرد، گسترش روابط با همسایگان جایگاه بسیار مهمی در سیاست خارجی همه کشورها دارد.



وی با اشاره به استراتژی دولت سیزدهم و مجلس یازدهم مبنی بر توسعه روابط با همسایگان، اظهار کرد: با رفت‌وآمدهایی که در این مدت شده و برگزاری نشست‌‎های تخصصی بین مسئولان و مقامات ایران و همسایگان، تبادلات تجاری با همسایه چندین برابر شده است.



عباس زاده مشکینی همچنین یادآور شد: نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی در واقع نقشه راه یکساله کشورها را برای توسعه روابط مشخص می‌کند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: گسترش همکاری‌ها و تعاملات دو کشور به گسترش روابط استان‌های همجوار مرزی نیز کمک می‌‎کند، این مقوله بر ارتقای سطح روابط دوجانبه تاثیرگذار است./



پایان پیام

  • کد خبر : 337317
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار