خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/03/05 - 17:16
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : بین الملل
جلال زاده در دیدار جمعی از دانشجویان و فرهیختگان سیاسی _فرهنگی لبنانی:

اتحاد ملت‌ها شرط  شکست و نابودی رژیم صهیونیستی است

رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در دیدار جمعی از دانشجویان و فرهیختگان سیاسی _فرهنگی لبنانی، گفت: در برابر زیاده خواهی های رژیم صهیونیستی، اتحاد ملت‌ها شرط  شکست و نابودی این دولت غاصب است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، جمعی از دانشجویان و چهره‌های علمی و رسانه‌ای لبنانی با وحید جلال زاده رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و دیگر اعضا این کمیسیون دیدار و گفتگو کردند.



جلال زاده در ابتدای این دیدار با اشاره به مناسبات راهبردی با لبنان گفت: «ایران و لبنان دارای مناسبات دیرینه و اشتراکات دینی، تاریخی و فرهنگی هستند که همواره رو به گسترش بوده است».



وی در همین راستا افزود: «جمهوری اسلامی ایران همواره به تقویت ثبات و امنیت لبنان کوشیده و در شرایط مختلف در کنار دولت و ملت لبنان بوده است».



رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همکاری  دو کشور را در دوره بعد از انقلاب پایدار و رو به گسترش بیان کرد و افزود:«جمهوری اسلامی ایران تحولات لبنان را به طور جدی دنبال کرده و امیدوار  به لبنانی قوی  و متحد است».



وی ضمن تبریک به مناسبت انتخابات این کشور خاطر نشان کرد:«لبنان بعد از انتخابات به سوی ثبات پایداری پیش می رود و  تلاش برای بازگرداندن آرامش از سوی مقامات سیاسی لبنان  انتظار می‌رود».



 جلال زاده با اشاره به ترورهای کور  رژیم اشغالگر قدس تصریح کرد: «ایران در هر مقطعی پاسخ دندان شکن نسبت به شرارت‌ها و آدمکشی های رژیم صهیونیستی داده است و  در برابر زیاده خواهی های این  رژیم، اتحاد ملتها شرط  شکست و نابودی این دولت غاصب است».



وی عادی سازی روابط بعضی از کشورهای منطقه با این رژیم را خسارتی جبران ناپذیر به دولت‌های این کشورها بر شمرد.



گلرو: روابط جمهوری اسلامی ایران با لبنان، روابط راهبردی و ممتاز



در این نشست عباس گلرو نایب رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری ‌‌‌اسلامی ایران و لبنان نیز بر توسعه روابط پارلمانی فیمابین دو کشور استقبال تاکید کرد و خواهان تبادل هیات‌های پارلمانی و کمیسیون‌های تخصصی در مجالس ایران و لبنان شد. 



وی راهبرد رژیم صهیونیستی در منطقه را ایجاد بحران و تنش خواند و گفت:«رژیم اشغالگر قدس در شرایط کنونی در سرگردانی به سر می برد  و تحرکات مذبوحانه این رژیم واکنش جدی و عبرت آموزی از سوی ایران و محور مقاومت خواهد داشت».



رییس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، روابط جمهوری اسلامی ایران با لبنان را روابط راهبردی و ممتاز خواند و گفت:«لبنان در خط مقدم محور مقاومت و مبارزه با تروریسم نقش افتخارآفرینی را در منطقه ایفا کرده که مایه مباهات است».



وی روابط تهران و بیروت را پایدار و روبه رشد خواند و افزود:« تهران به حمایت های موثر خود از محور مقاومت در مبارزه با تجاوزات رژیم صهیونیستی و مقابله با تروریسم ادامه می دهد».



گلرو گسترش مناسبات علمی_فرهنگی و ارتقای سطح مناسبات رسانه را تحولی بزرگ  در جامعه بزرگ اسلامی دانست و تقویت حوزه های اجتماعی_ سیاسی را نقطه عطف و انسجام  امت بزرگ اسلام خواند.



ایران و محور مقاومت سدی محکم در برابر محور شرارت و غده سرطانی منطقه



در ادامه این دیدار، نماینده هیات دانشجویی و  سیاسی _فرهنگی لبنانی با اشاره به تحولات  منطقه و جهان گفت:«ایران در منطقه جایگاه بسیار مهمی دارد و نقش سازنده جمهوری اسلامی ایران در تحولات منطقه انکارناپذیر است».



وی در این رابطه افزود«جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت سدی محکم در برابر محور شرارت و غده سرطانی منطقه خواهد بود



 نماینده هیأت لبنانی با اشاره به ظرفیت های موجود استراتژیک در جمهوری اسلامی ایران و لبنان؛ همکاری های همه جانبه سیاسی، اقتصادی، امنیتی، فرهنگی و پارلمانی دو کشور را مهم و حائز اهمیت خواند.



این دیدار صمیمانه همراه با پرسش و پاسخ ادامه یافت و رییس کمیسیون و رییس کمیته روابط خارجی ضمن تبیین محورهای مهم پارلمانی و سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران به تشریح دیدگاه‌های کشورمان در خصوص تحولات منطقه‌، یمن، اوکراین و مذاکرات وین  پرداختند و احمد حسین فلاحی و جعفر راستی از اعضای گروه دوستی پارلمانی جمهوری ‌‌‌اسلامی ایران و لبنان نیز نکته نظرات خود را بیان نمودند./



پایان پیام

  • کد خبر : 342855
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار