خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/12/23 - 09:55
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
رحیمی جهان‌آبادی:

آمریکا به دنبال حل مشکل عربستان است نه بحران یمن

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است آمریکایی‌ها نمی‌توانند با خودشان مذاکره کرده و قرارداد ببندند و انتظار داشته باشند یمنی‌ها نیز آن را بپذیرند.

جلیل رحیمی جهان آبادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در واکنش به پیشنهاد فرستاده ویژه آمریکا به یمن برای آتش‌بس، گفت: آمریکایی ها به دنبال حل بحران یمن نیستند بلکه می خواهند مشکل عربستان را حل کنند.



نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه آمریکایی ها و سعودی ها تصور نمی کردند جنگ یمن تبدیل به باتلاقی برای آنها شود، عنوان کرد: عربستان در باتلاقی به نام یمن گرفتار شده و هجمه ها علیه آنها زیاد است لذا آمریکا می خواهد با پیشنهاداتی همچون آتش بس نجات آبرومندانه ای برای سعودی ها رقم بزند.











جلیل رحیمی جهان آبادی


وی در ادامه ماجرای یمن را بسیار پیچیده توصیف کرد و افزود: آمریکایی ها نمی توانند با خودشان مذاکره کرده و قرارداد ببندند و انتظار داشته باشند یمنی ها نیز آن را بپذیرند.



رحیمی جهان آبادی مشکل یمن را به دلیل دخالت سعودی ها دانست و تصریح کرد: مشکل یمن باید به دست یمنی ها حل شود و اگر آمریکایی ها اگر می خواهند مشکل این منطقه را حل کنند باید زمینه گفتگو میان یمنی ها را فراهم کرده و به دخالت عربستان پایان دهند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان چالش های داخلی یمن را از سال 1330 هجری شمسی دانست و خاطرنشان کرد: همیشه سر طناب اختلافات یمن دست سعودی ها بوده است چرا که با یمن هم مرز هستند و به اشتباه تصور می کنند هر تنش داخلی و مذهبی در یمن، امنیت عربستان را به خطر می اندازد.



به گزارش خانه ملت، تیموثی لیندرکینگ فرستاده ویژه آمریکا به امور یمن روز گذشته در یک نشست خبری تأکید کرد: ما یک طرح برای آتش بس در یمن را به رهبری حوثی‌ها ارائه دادیم.



به دنبال انتشار این خبر، عبدالملک العجری، عضو دفتر سیاسی انصارالله در واکنش به پیشنهادات فرستاده ویژه آمریکا گفت: این پیشنهادات در یمن همان شروط عربستان برای آتش بس و نقشه ای برای قرار دادن یمن در وضعیتی خطرناک تر از اکنون است./



پایان پیام

  • کد خبر : 315945
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار