خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/11/18 - 16:14
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
حیدری تاکید کرد:

آمریکا برای حضور در خاورمیانه برنامه ریزی کرده است/ تغییر تاکتیک ایالات متحده برای حضور در منطقه

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت:آمریکایی ها  در منطقه حضور پیدا می‌کنند، اهداف ریاست جمهوری آمریکا یکی است، اما روش آنها متفاوت است.

شهریار حیدری در گفت‌گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اظهارات سخنگوی وزارت دفاع آمریکا درباره پایان مشارکت اطلاعاتی آمریکا با عربستان در جنگ یمن، گفت: آمریکایی‌ها با ناامن کردن حوزه داخلی کشورها، ایجاد ناامنی برای منطقه  یا پیگیری امورات خود از طریق عادی سازی روابط کشورهای منطقه با رژیم صهیونیستی، تئوری‌های مستمر خود را با تاکتیک‌های مختلف اجرا می‌کنند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: آمریکا برای حضور در خاورمیانه برنامه ریزی کرده و کشورهای منطقه در این زمینه هزینه کرده اند و آمریکایی‌ها هم برای ماندن در خاورمیانه هزینه دادند ؛ ولی اینکه حضورشان کمتر شود،موضوع دیگری است.



نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس یازدهم یادآور شد: در گذشته هم، روسای جمهوری آمریکا در صحبت‌هایشان به موضوع خروج از کشورهای منطقه اشاره کردند؛حتی ترامپ موضوع خروج از عراق را مطرح کرد؛اما نه تنها از منطقه خارج نشد بلکه بر تعداد نیروهایش اضافه کرد.



وی افزود:آمریکا به طور مثال با وجود ادعای خروج از منطقه  در سرکنسولگری خود در اربیل  عراق،100 هزار نفر را اضافه کرده است ،بنابراین به عقیده بنده،آمریکا یک تغییر تاکتیک خواهد داد.



حیدری با اشاره به تغییر تاکتیک آمریکا در قبال منطقه افزود: آمریکایی ها  در منطقه حضور پیدا خواهند کرد،اما روش های شان متفاوت است،اهداف ریاست جمهوری آمریکا یکی است؛ ترامپ و بایدن تفاوتی ندارند و اهدافشان مشترک است. با توجه به نابرابری در جنگ سعودی ها با یمنی ها  و علیرغم حمایت های جریان عبری- عربی- غربی ،سعودی ها ناکام ماندند.



حیدری ادامه داد: اگر آمریکایی ها واقعاً در این موضوع صادق بوده و از منطقه خارج شوند؛این موضوع مورد استقبال همه کشورهای منطقه بوده و به نفع امنیت و ثبات منطقه است؛ چراکه عامل بی‌ثباتی ،اختلاف ها ،افتراق بین کشورها و ملت‌ها در منطقه،حضور کشورهای فرامنطقه ای از جمله آمریکا در منطقه است.



نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکایی ها با اهداف خاصی به منطقه وارد شده‌ و حضور پیدا کرده اند، تصریح کرد:کاهش حضور آمریکا به نفع کشورهای منطقه و کشورهای مستقل است؛ اما به نظر من باتوجه به  پیشینه و گذشته حکومت های آمریکا؛ با تغییرات دولت ها و تغییر در جریان دموکرات و جمهوری خواه ؛معمولاً تغییر تاکتیک می دهند اما اصول ثابتی داشته و اهدافی برای حضور در منطقه دارند.



به گزارش خانه ملت؛ائتلاف سعودی-اماراتی نزدیک به شش سال یمن را زیر بمباران و موشک‌باران خود گرفته و با محاصره همه جانبه، گرسنگی و کمبود منابع درمانی به مردم یمن تحمیل کرده است و به کشتار زنان و کودکان این کشور ادامه می‌دهد.



گفتنی است؛سخنگوی وزارت دفاع آمریکا مدعی شد واشنگتن کمک به ریاض در جنگ علیه یمن در حوزه اطلاعاتی را متوقف کرده است.جو بایدن نیز در یک سخنرانی خود با انتقاد از اوضاع انسانی در یمن ادعا کرد که دولت او تلاش دارد جنگ در این کشور را متوقف کنند و از تیم ویژه خود در غرب آسیا خواسته برای حصول آتش‌بس در یمن اقدام کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 313430
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار