خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/08/10 - 13:17
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
فلاحی:

آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها در تصمیمات ریاض نقش دارند/ عربستان به حق همسایگی توجه کند

عضو کمیسیون سیاست خارجی در مجلس اعتقاد دارد آمریکایی ها و صهیونیست ها در تصمیم گیری های سعودی ها نقش دارند و بر این اساس حق همسایگی برایشان در اولویت نیست که این امر نیز بر روند مذاکرات تاثیر می گذارند.

سارا فلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به اظهارات وزیر خارجه سعودی مبنی بر اینکه مذاکرات با تهران پیشرفت ملموسی نداشته است اما این روند باید ادامه داشته باشد، گفت: عربستان خواستار کمک کشورمان برای خروج آبرومندانه از یمن است.



نماینده مردم ایلام، ایوان، چرداول، مهران و ملکشاهی و سیروان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع آنها می خواهند حق مردم یمن را نادیده بگیرند و انصارالله به حاشیه رانده شود و این مهم در حالیست که کشورمان نمی تواند در امور یمن دخالت کند لذا مشاهده می شود که پیشرفت مذاکرات را ناملموس می خوانند.



وی با اشاره به اینکه تداوم دخالت سعودی ها در کشورهای دیگر مانند یمن یکی از عوامل به نتیجه نرسیدن مذاکرات محسوب می شود، ادامه داد: در این میان نباید از یاد برد که بن سلمان همواره بلندپرواز بوده و درصدد دستیابی به دست برتر در منطقه است لذا اکنون نیز نمی تواند بپذیرد که استراتژی هایش استباه بوده است.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: همچنین باید اذعان کرد آمریکایی ها و صهیونیست ها در تصمیم گیری های سعودی ها نقش دارند و بر این اساس حق همسایگی برایشان در اولویت نیست که این امر نیز بر روند مذاکرات تاثیر می گذارند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی حسن نیت خودش را به عربستان نشان داده از این رو برای به نتیجه رسیدن مذاکرات نیاز به کنار گذاشتن یکسری از سیاست های اشتباه ریاض است./



پایان پیام

  • کد خبر : 330146
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار